بیمارستان دامپزشکی درین

کهولت سن سگ و بیماریهای آن

کهولت سن سگ و بیماریهای آن

کهولت سن سگ و بیماریهای آن

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت کهولت سن سگ و بیماریهای آن به بیمارستان آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: ماده
  • نام: لوسى
  • وزن: پنج کیلوگرم
  • سن: ۱۳ سال

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل چرک سینه و التهاب دست و ناراحتی قلبی جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، حیوان مشکل در چرک سینه و التهاب دست و ناراحتی قلبی دارد که ممکن است به علت کهولت سن باشد

معاینه :

به هنگام معاینه حیوان توسط پزشک معالج مشخص شد که سينه ها چرك كرده بودند كه با خوردن آنتى بيوتيك و پماد تتراسايكلين بهتر شده بود.

همچنین زگيل هايى روى بدن حيوان ديده مي شد كه بلند مى شوند و با افزايش سن به دليل ضعيف شدن سيستم ايمنى، این مورد در همه ى سگ ها ديده مى شود.

با معاینه بیشتر مشخص شد که مفاصل حیوان نیز دچار آرتروز و تغيير شكل شده بودند.

تشخیص:

پس از انجام معاینات کامل توسط دامپزشک متخصص و بررسی علائم، تشخیص پزشک این بود که علاوه بر موارد ذکر شده، توده اى روى دست چپ ديده مى شود که اطرافش ملتهب است و راه رفتن حيوان را دچار مشكل كرده و ممكن است تومور سرطانى باشد، براى تشخيص بايد بافت را برداشت كه با توجه به سن حيوان و سابقه  ناراحتى قلبى، بيهوشى براى برداشت بافت امكان پذير نيست.

درمان:

پس از انجام معالجات اولیه، جهت درمان تومور مشاهده شده با توجه به اینکه امکان بیهوشی برای حیوان وجود نداشت، پزشک معالج به مدت يك هفته زدن پماد كتوكونازول و NN (مخلوط با هم ) و بستن اليزابت(براى جلوگيرى از ليس زدن بدن) را تجويز كردند.

همچنین برای درمان آرتروز مفاصل حیوان نیز دكتر مكمل مفاصل تجويز كردن.

کهولت سن سگ و بیماریهای آن

کهولت سن سگ و بیماریهای آن

گزارش از خانم غزاله كيايى دانشجوى دكترى دامپزشكى کار آموز بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.