بیمارستان دامپزشکی درین

بی حالی و اسهال خونی سگ

بی حالی و اسهال خونی سگ

بی حالی و اسهال خونی سگ

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت بی حالی و اسهال خونی سگ به بیمارستان آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: ۲ ماهه

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل بی حالی و اسهال خونی سگ جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، حیوان دچار بیحالی، بی اشتهایی، اسهال خونی و استفراغ است.

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج و بررسی علائم به جهت احتمال به بیماری پاروا ویروس ، کیت پاروا گذاشته شد که متاسفانه مثبت بود ‌و جهت بررسی بیشتر کیت دیستمپر نیز گزاشته شد که نتیجه کیت دیستمپر منفی بود.

تشخیص:

پس از انجام معاینات کامل توسط دامپزشک متخصص و بررسی علائم و نتایج آزمایشات، تشخیص پزشک این بود که متاسفانه حیوان مبتلا به پاروو ویروس می باشد.

درمان:

چون بیماری ویروسی است درمان حمایتی صورت می گیرد به منظور تقویت سیستم ایمنی داروهایی مثل B complex ، سرم تراپی و انتی بیوتیک تراپی موثر می باشد که نسخه آن توسط پزشک معالج تجویز گردید.

بیماری پاروا ویروس:

پاروا یک بیماری ویروسی خیلی مسری است که حیوانات واکسینه نشده و پاپی های زیر ۴ ماه بیشتر به این ویروس حساس اند. ویروس می تواند از طریق تنفس، مدفوع الوده، ظرف اب و غذای الوده به راحتی از سگی به سگ دیگر منتقل شود. این ویروس برای مدت طولانی در محیط باقی می ماند و می تواند به راحتی حیوانات را آلوده کند.

پارو ویروس به سلول هایی که تکثیر سریع دارند مثل کریپت های روده ای و پیش سازهای لکوسیتی مغز استخوان به شدت حمله می کند و به همین علت علائم بیماری به سرعت پیشرفت می کنند.

علایم بیماری شامل: بیحالی(lethargy)، بی اشتهایی( anorexia)، درد شکمی، استفراغ(vomiting)، اسهال خونی و dehydration می باشد.

توجه! با توجه به ویروسی بودن بیماری و عدم وجود درمان قطعی، لازم است که جهت پیشگیری از پیشرفت بیماری و افزایش احتمال بهبودی حیوان، به محض مشاهده علائم بیماری پاروو ویروس، حیوان سریعا به کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی انتقال داده شود.

بی حالی و اسهال خونی سگ

بی حالی و اسهال خونی سگ

گزارش از پانیذ یوسفی دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی کار آموز بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین

2 دیدگاه

  1. حمید گفت:

    سلام منم یه دیاگو داشتم که همین علایم رو گرفت و مرد متاسفانه

  2. رضاناظری گفت:

    آیا این ویروس به انسان سرایت میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.