بیمارستان دامپزشکی درین

کلینیک پرندگان زینتی

کلینیک پرندگان زینتی

 

در کلینیک پرندگان زینتی بیمارستان دامپزشکی درین، زیر نظر متخصص پرندگان، تمامی امور  تشخیصی،  درمان و  ویزیت، واکسیناسیون، کوتاهی  نوک،  ناخن و پر  و درمانهای مربوط به پرندگان زینتی انجام می پذیرد . ارائه برنامه غذایی و جیره نویسی اختصاصی پرندگان زینتی و انجام کلیه ازمایشات مربوط به کلیه پرندگان جهت تشخیص انواع بیماری ها و تعیین جنسیت در کلینیک پرندگان زینتی قابل انجام است.

دارو رسانی در حجم و زمان مناسب به حیوان بیمار و یا پرنده بیمار از جمله مهمترین مراحل درمان و رسیدگی به حیوانات خانگی و پرندگان است، امروزه پیشرفت علم و تکنولوزی امکان درمان بیماریها و دارو رسانی به پرنده بیمار را تسریع و با حداقل استرس و آسیب فراهم نموده، همزمان با رشد و پیشرفت امکانات درمانی و ورود وسایل و ابزاری مانند دستگاه نبولایزر پرندگان ، که می توان از آن بعنوان ریز پاش نیز یاد کرد. کلینیک پرندگان بیمارستان دامپزشکی درین در راستای ارتقا و رشد امکانات و وسائل درمان پرندگان نسبت به تهبه و تامین دستگاهی که وظیفه عمده آن رساندن دارو به قسمتهای مختلف دستکاه تنفس از طریق استنشاق است اقدام نمود تا بدینوسیله از امکانات مدرن استفاده گردد. دستگاهی که قابلیت تبدیل محلول داروئی را به ذرات کوچک و سپس اسپری آن در فضای محدود و مناسبی که در ان پرنده را قرار میدهیم تا بتواند از طریق تنفس ، دارورگیری لازم را انجام دهد.

از جمله امکانات و پارامترهای قابل توجه دستگاه نبولایزر ، دارو رسانی از طریق سیستم تنفسی با قابلیت کنترل غلظت داروی خروجی و زمان استفاده از آن می باشد که در بخش کلینیک پرندگان بیمارستان دامپزشکی درین به آن توجه خاص شده است ، گاهی دستگاه نبولایزر را با دستگاه بخور همسان میپندارند در حالی که دستگاه نبولایزر کریستالهای داخل دستگاه که بصورت مایع است را با استفاده از امواج اولتراسوند ( فرا صوت ) را به بخار و پودر تبدیل میکند تا به راحتی وارد بدن پرنده شود و دارورسانی انجام دهد و هرگز نباید این نکته مهم را که از جمله امتیازات استفاده از دستگاه نبولایزر پرندگان، کاهش استرس پرنده می باشد را فراموش کرد.

در کلینیک پرندگان بیمارستان دامپزشکی درین با استفاده از دستگاه نبولایزر بدون انجام تزریقات و اقدامات استرس زا برای پرنده هوا و ذرات خیلی ریزآب و دارو را از راه تبدیل به بخار و توسط پمپاژ در محدوده زمان معین به محفظه ای که پرنده در آن قرار میگیرد هدایت شده و با استنشاق پرنده در این فضا دارو به بدن پرنده بیمار رسیده و نهایتا دارو رسانی به پرنده و سایر اندامها و بافتهای بدن پرنده انجام میپذیرد ، بدون انکه صدمات و آسیبها و استرسهای روش تزریقی به پرنده وارد شود.

قابل توجه ، دامپزشکان و صاحبان پرندگان : در زمان استفاده از داروهای تزریقی به بدن پرنده ، احتمال صدمات و آسیب و وقوع استرس برای پرنده زیاد می شود ؛ اما با استفاده از دستگا ه نبولایزر پرنده گان ، که در بخش پرندگان بیمارستان دامپزشکی درین ( کلینیک پرندگان درین ) فراهم گردیده ، می توان دارو را با اثر بخشی بیشتر به دستگاه تنفسی پرنده ر ساند و از خطرات و عوارض جانبی تزریق و استرس جلوگیری به عمل اورد.

خدمات ویژه بخش پرندگان:

در بخش مربوط به پرندگان زینتی بیمارستان دامپزشکی درین، زیر نظر متخصص پرندگان، کلیه امور  تشخیصی؛  درمان و  ویزیت؛ واکسیناسیون  کوتاهی  نوک؛  ناخن و پر و تمامی درمان های مربوط به پرندگان زینتی انجام می پذیرد .

همچنین جیره نویسی اختصاصی پرندگان زینتی و انجام کلیه ازمایشات مربوط به کلیه پرندگان جهت تشخیص انواع بیماری ها و تعیین جنسیت در این بخش قابل انجام است.

خدمات ویژه بخش جوندگان :

بخش جوندگان  کلیه امور درمانی و ویزیت؛ واکسیناسیون و سرم تراپی و رفع ناهنجاری های مربوط به دهان و دندان جوندگان را به عهده دارد و با وجود بخش دندانپزشکی پیشرفته، امکان اصلاح مشکلات دندانی جوندگان فراهم است.

2 دیدگاه

  1. ندا حاجی مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر اگه امکانش هست برنامه حضور دکترها رو هم اینجا بگذارید .ممنون

  2. اعظم ترابی گفت:

    با سلام
    خدا قوت
    میشه ازتون خواهش کنم امکان وقت گرفت قبل از مراجعه را برای ما فراهم کنید ؟ این مورد بشدت آزاردهندس و ما و پرنده هامون سر این قضیه خیلی اذیت میشیم . و مورد بعدی اینکه بارها شده ما مراجعه کردیم و آسانسور خراب بوده و کسی برای تعمیر آن اقدامی نکرده و ما مجبوربودیم چندین بار ۴ طبقه رو بالا و پایین بریم . خواهش میکنم سریعا پیگیری کنید .
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.