بیمارستان دامپزشکی درین

تغذیه و رژیم درمانی

تغذیه و رژیم درمانی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین

در بخش تغذیه و رژیم درمانی حیوانات خانگی بیمارستان  دامپزشکی شبانه روزی درین  با مشاورین تغذیه و رژیم درمانی در ارتباط خواهید بود تا بهترین ومناسبترین متدهای و جیره بندی غذایی برای حیوانات خانگی  خود در اختیار داشته باشید.

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به جهت ابراز علاقه خود به حیوان تلاش در ، یکسان نمودن غذای خود با حیوان دارند  . آنها میخواهند با حیوانشان ارتباط  بیشتری داشته باشند لذا  غذایشان را با حیوان یه اشتراک میگذارند تا از لذتی که خود ار طعم و مزه غذا میبرند حیوان را نیر شریک کنند  غافل از اینکه این عمل بر سلامت حیوانات تأثیر منفی می گذارد .

تفاوتهای  غذای انسان و حیوان

نیازهای تغذیه ای بین انسانها و حیوانات  بسیار متفاوت است . سگ ها و گربه ها به سطوح بالاتری از مواد مغذی نیاز دارند . و توجه داشته باشید  حتی اگر حیوان خانگی خود را با غذای مطابق با تمامی نیازهای یک انسان تغذیه کنید اغلب برای آنها نامناسب می باشد .دستگاه گوارش سگ ها و گربه ها بسیار متفاوت با انسان بوده و توانایی هضم نشاسته را تنها در زمان پخت کامل دارند  و در مقابل توانایی آنها در هضم پروتئین و چربی با کیفیت بالا را بهتر دارند . نوع  رژیم غذایی می تواند با توجه به ژنتیک و محیط و نوع بیماری  از ابتلا به بیماری مقابله نماید  . بسیاری از غذاهای سگ و گربه تولیدی شرکت های معتبر موجود در جهان به گونه ای بالانس شده اند که به میزان کمتر از ده درصد تمام کالری روزانه اجازه میدهد تا از تشویقی ها ، مکمل ها و دیگر منابع غیر بالانس تأمین شود .

غذای خانگی مشابه رژیم غذایی طبیعی یا سنتی نیست . سگ ها در محیط طبیعی با شکار و ته مانده خواری ارتزاق می کنند و در اغلب موارد هر روز به غذا دسترسی ندارند. گربه ها ترجیح می دهند برای وعده های کوچک بیشتری در طول روز و شب شکار کنند . رژیم غذایی آن ها بسته به دسترسی فصلی و نمایل آنها به مصرف کامل حیوانات کوچکتر شامل تمام ارگان های بدن حیوانات شکار شده و با تنوع مختلفی می باشد . کاملا مشخص است که تغذیه سگ ها و گربه ها با ارگان های خاص حیوانات مانند جگر مرغ ، گوشت گوساله و یا سینه مرغ نمی تواند مشابه پیچیدگی های رژیم طبیعی آنها باشد . زیرا شما نمی توانید بخشهای مختلف گوشت و ارگانهایی که آنها به طور طبیعی مصرف می کنند و همینطور حیوان کامل را برای آنها تهییه کنید.

مرحله پخت و ذخیره سازی در هر رژیم غذایی که تازه تولید و مصرف نمی شود بسیار مهم بوده و می تواند موجب کاهش مواد مغذی یا رشد میکروب ها در داخل آن شود. همچنین استفاده از ترکیبات و ادویه جات در پخت این غذاها می تواند سلامت حیوان شما را به خطر بیندازد.

سگ ها و گربه ها به حداقل ۵۰ ماده مغذی نیاز دارند که تأمین و اندازه گیری آنها در غذای خانگی بسیار دشوار است.

اگر حیوان خانگی شما مقادیر بسیار زیاد و یا بسیار کم یک ماده غذایی را دریافت کند دچار مشکل تغذیه ای خواهد شد. تعیین مقادیر پروتئین و انر‍ژی در غذای خانگی بسیار دشوار و در بسیاری از موارد غیر ممکن می باشد . غذاهای تجاری حیوانات خانگی جهت اطمینان از دریافت مقادیر کافی مواد مغذی مورد نیاز آنها طراحی شده است.

اگر مشکلی در رابطه با غذاها و کمبود مواد مغذی در آن رخ دهد به دلیل تعداد بالای حیوانات مصرف کننده‌ ، اطلاع رسانی سریع انجام شده و به شرکت تولید کننده و همچنین سازمان های ناظر و آژانسهای تنظیم کننده مقررات باز خورد داده می شود که در نتیجه تست های روتین در پی گزارشات اولیه انجام خواهد گرفت و کیفیت هر کدام از غذاهای تجاری بررسی خواهد شد .

اگر حیوان شما طیف وسیعی از ترکیبات خانگی را می خورد تعیین علایم مشکل تغذیه ای می تواند سخت تر باشد زیرا این علایم در طول مدت زمان طولانی تری نشان داده می شود . زمانیکه یک ماده مغذی برای اولین بار در رژیم غذایی کم باشد بدن شروع به استفاده از ذخایر خود می نماید ، بدین صورت بدن سعی می کند این کمبود را جهت پیشگیری از بیماری بالینی جدی جبران نماید .

بسیاری از صاحبانی که حیوان خود را با غذای خانگی تغذیه می کنند تصور می نمایند که حیوان شان در خطر مشکل تغذیه ای نیست زیرا آنها هنوز علایمی مانند شکستگی در اثر کمبود کلسیم ، آنمی در اثر کمبود آهن و یا ایجاد نشدن آن در اتصال مهره ها به دلیل مقادیر بالای ویتامین را مشاهده نکردند .
بروز علائم نامحسوس ناشی از مشکل تغذیه ای به آسانی قابل تشخیص نمی باشد . تغییرات نامحسوس که ممکن است رخ دهد شامل بزرگ شدگی قلب ، آسیب به بینایی ، خستگی ، تغییرات رفتاری یا مشکلات گوارشی می باشد

 دستورالعمل تغذیه ، رفتار و محیط زندگی حیوانات خانگی

 


مناسبترین غذا و مکمل و تشویقی ها برای حیوان خود را از پت شاپ شبانه روزی درین تامین نمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.