بیمارستان دامپزشکی درین

پروپوزال HSE بیمارستان دامپزشکی درین

پروپوزال HSE بیمارستان دامپزشکی درین

پروپوزال HSE بیمارستان دامپزشکی درین

Proposal’s Health Safety Environment Management System ( HSE- MS) DORRIN pet hospital

طرح مکتوب و استاندارد پژوهشی و پیشنهادی مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان اولین پروپوزال در زمینه بیمارستان دامپزشکی حیوانات خانگی در کشور توسط کارشناسان مجرب HSE ویژه بیمارستان دامپزشکی درین تهیه تا موسسین و مدیران و کارگزاران و کارکنان و کادر درمان این مرکز درمانی حیوانات خانگی در راستای اجرای استادارد ها و دستورالعملهای آن بر اساس یک مانفیست قابل اجرا ساماندهی ، برنامه ریزی ، هدایت و کنترل نماید.

مبحث بهداشت و ایمنی از سال ۱۸۸۵ میلادی بعد از انقلاب صنعتی به دلیل اقزایش آمار تلفات انسانی مطرح شده و هر جا سخن از ایمنی بوده در کنار آن بحث سیستم مدیریت بهداشت و محیط زیست نیز مطرح گردیده است.

موضوع بهداشت (Health):

در سازمان که شامل، بهداشت فردی، بهداشت عمومی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای می‌شود حائز اهمیت است. بهداشت فردی به‌سلامت مجموعه افراد مربوط می‌شود و بهداشت محیط پیرامون سازمان را دربرمی گیرد و بهداشت حرفه‌ای نیز شامل یک سری آنالیزهای شغلی می‌شود و در مراکز دامپزشکی موضوع بهداشت حیوانات خانگی از جایگاه خاصی برخوردار است.

کلمه ایمنی Sefety مترادف با امنیت میباشد و به عبارتی امنیت هرسازمان و موسسه ای در گرو ایمنی و رعایت مسائل و تکنیکهای اجرائی و کاربردی مربوطه میباشد در هر تشکیلات و سازمانی همواره یک سری مخاطرات وجود دارد که باید در رفع آن قبل از ایجاد حادثه تلاش کرد اقداماتی که باید در عملیات اجرائی مانند ایمنی تجهیزات و ماشین آلات و … انجام داد و یا ایمنی هائی که در سازمان مانند مدیریت حریق و ایمنی انبار و …و یا برای شخص مانند تجهیزات فردی ایجاد مینمایم و در مراکز دامپزشکی علاوه بر موارد مذکور موضوع رعایت نکات ایمنی در رابطه با حیوان نیز نیاز به توجهات خاص دارد.

محیط‌زیست (Environment) که شامل هوا، آب، خاک، منابع طبیعی، گیاهان، جانوران، انسان‌ها و روابط متقابل بین آن‌ها را شامل میگردد و می‌تواند از درون یک سازمان تا سیستم محلی، منطقه‌ای و جهانی گسترش یابد.

کمیته های فعال:

فعالیت‌های بک بیمارستان دامپزشکی دارای جنبه‌های بهداشتی ، ایمنی و محیط زیستی فراوانی می‌باشد که در پروپوزال ارائه شده مورد برسی قرارگرفته و در کمیته های محتلف به شرخ زیر مورد توجه قرار گرفته :

۱- کمیته ایمنی حمل و نقل حیوانات و فعالیت های بالینی

۲- کمیته ایمنی ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی

۳- کمیته کنترل عفونت و امنیت زیستی

۴- کمیته ایمنی تشعشعات و مواد شیمیایی

۵- کمیته خدمات زیربنایی

۶- کمیته آموزشی ایمنی و بهداشت

۷- کمیته سلامت و رفاه کارکنان

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت بیمارستان دامپزشکی درین بر اساس اصل “طرح – اقدام – بررسی – عمل” میباشد و این ترتیب، سلامت و ایمنی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فعالیتهای روزانه کارکنان بیمارستان دامپزشکی درین در نظر می گیرد. سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت با در نظر گرفتن اخلاق حرفه ای، توسعه و آموزش افراد در جهت فرآیندهایی که به آنها اجازه می دهد مسئولیت های ایمنی و الزامات قانونی خود را انجام دهند برنامه ریزی میشود. دامنه این برنامه ریزی شامل فعالیت های آموزشی، پژوهشی و بهداشتی می شود.

آموزش توسط دستگاههای مربوطه و نمایندگان آتش نشانی و HSE و ادارات دیگر در محدوده مسئولیتهای کارکنان برگزار گردیده است.

برای اطمینان از وجود برنامه ریزی و منابع کافی برای تامین سلامت و ایمنی اهداف تعیین شده در خط مشی، پیشرفت توسط کمیته ایمنی بیمارستان دامپزشکی بررسی و بصورت سه ماهه تجزیه و تحلیل و از چندین منبع جمع آوری خواهد شد

– مشخصات ریسک بیمارستان دامپزشکی درین و عملکرد درمانی از طریق ثبت ریسک عملیاتی شناسایی و اولویت بندی می شود

– برنامه ریزی واکنش اضطراری و تداوم کسب و کار (شامل محدود به آتش سوزی، سیل، قطع برق، نقض های امنیتی، شیوع بیماری های عفونی به تفصیل آمده است و طرح های تداوم آنها موقعیت های اضطراری کلیدی را شناسایی و به خطرات مرتبط می پردازند

– سیستم های ایمنی آتش نشانی فرصتی را برای شناسایی شکاف ها در آموزش ایمنی آتش نشانی ارائه می دهند و همچنین از رعایت الزامات ایمنی آتش نشانی اطمینان حاصل خواهیم کرد. اثربخشی های مانور و تمرین تخلیه کارکنان در طول سال در دو مرحله برای آزمایش انجام خواهد شد و مکانیسم های پشتیبانی و مدیریت آتش سوزی و ایمنی در سیاست ایمنی آتش نشانی بیمارستان دامپزشکی درین مشخص شده است.

– سطح پوشش کمک های اولیه مورد نیاز در بیمارستان دامپزشکی درین از طریق نیازهای کمک های اولیه مشخص می شود که ارزیابی و ارائه پوشش کمک های اولیه از طریق نقش شناسایی خطر و فعالیت های کنترلی ارائه میگردد

– مسئولیت بهداشت و ایمنی از طریق مدیریت و نماینده HSE به هر فرد منتقل می شود

– مدیریت و نماینده HSE مسئولیت نهایی سلامت، ایمنی و رفاه کارکنان و مراجعین را بعهده دارند

– اعضای کمیته به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مسئولیت های مدیریتی خود مسئول کمک به مدیریت بیمارستان دامپزشکی خواهند بود

– و …

علاقه مندان به اطلاع از تمامی مباچث مندرج در پروپوزال HSE بیمارستان دامپزشکی درین میتوانند با روابط عمومی به شماره ۰۹۳۸۱۲۴۳۲۶۶ تماس حاصل نمایند

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

2 دیدگاه

  1. kavan گفت:

    سلام دیدگاه بنده نسبت به کار شما و شغل شریفتون واقعا از نظر شخصیم قابل ستایش است به امید موفقیت برای تمام کارکنان

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام و وقت بخیر،
      از حسن نظر شما نسبت به مجموعه درین متشکریم
      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.