بیمارستان دامپزشکی درین

حساسیت پوستی و جوش در بدن سگ

حساسیت پوستی و جوش در بدن سگ

حساسیت پوستی و جوش در بدن سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت حساسیت پوستی و جوش در بدن سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط آیدا جهان آرای دانشجوی دامپزشکی که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام حیوان : فردیس
  • وزن: ۲٫۹ كيلوگرم
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

این کیس به دلیل اینکه چند روزی در ناحیه‌ی چشم دچار ناراحتی و خارش بود و روی سطح شکمی هم تعدادی جوش زده شده بود، به بیمارستان مراجعه کرده است.

معاینه :

با توجه به وجود جوش های شکمی احتمال وجود حساسیت وجود داشت. صاحب کیس گفتند که وقتی از حموم  بیرون می آید خودش را روی زمین می کشد. دکتر در مورد نوع شامپوی مصرفی سوال پرسیدند که از دو نوع شامپو استفاده می کرد، یکی شامپو بچه‌ی فیروز و دیگری شامپوی مخصوص حیوانات ولی در هر دو حالت این رفتار وجود داشت.

برای اینکه متوجه شویم کیس دچار زخم قرنیه شده یا نه نیز نوار فلوئورسنت گذاشته شد ولی زخم قرنیه مشاهده نشد.

درمان:

برای کنترل حساسیت و کاهش التهاب دارو داده شد:

(پلی میکسین NH به صورت قطره‌ی گوشی و قطره‌ی چشمی بتامتازون)

همچنین توصیه شد که در محیط زندگی سگ تا حد امکان از آلرژن‌ها کاسته شود و از دادن غذای ادویه دار هم خودداری شود.

آلرژی و انواع آن در سگ‌ها :

آلرژی و حساییت در سگ‌ها می تواند دلایل گوناگون داشته باشد. یکسری از علائم و خارش‌ها به دلیل وجود انگل‌های خارجی مانند کک و کنه یا جرب هستند و برخی از علائم دیگر ممکن است به دلیل وجود مواد حساسیت زا در محیط باشند.

گاهی بعضی از گیاهان و درختان (مثل گیاه آلوئورا و درخت چنار) محیط‌های پر گرد و غبار، دود دخانیات مثل سیگار و بوی غذا میتوانند باعث ایجاد آلرژی‌های تنفسی شوند.

گاهی حساسیت به نوعی مواد غذایی که در درون بدن است اتفاق می افتد و می تواند به صورت ناراحتی‌های پوستی و یا آشفتگی در معده و روده بروز کند.

بعضی از آلرژی‌ها می تواند به صورت تماسی و در اثر: بعضی سم‌ها، صابون، چمن، مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌ها، ظرف های پلاستیکی و … باشد.

از جمله نشانه‌های وجود حساسیت‌:

  • خارش بیش از حد گوش و چشم
  • عطسه‌ی زیاد
  • آبریزش بینی
  • جوش و دانه‌های قرمز پوستی
  • ورم صورت، گوش‌ها، پلک‌ها و بر لاله‌ی گوش
  • اسهال و استفراغ (در آلرژی‌های غذایی)
  • وجود کهیر و پوسته پوسته شدن پوست و زخم ناشی از خاراندن
  • وجود hot spot (جوش‌های قرمز و خشک و نسبتاً گرم که اصولاً در انتهای دم دیده میشوند)

حساسیت پوستی و جوش در بدن سگ

 

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

2 دیدگاه

  1. elisa گفت:

    سلام سگ من روی پلکش یه جوش زده خودشم خیلی میخارونه کک و کنه داشت که الان حل شده میشه کمکم کنین

  2. Shahab گفت:

    سلام سگ من درعرض یکساعت صدتا حالت جوش روی بدنش پیدا میشه بعد غیب میشه تو المان هستم بهترین غذا و ویتامین هم استفاده میکنه قرض دگزا بهش دادم ولی فایده نداره میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.