بیمارستان دامپزشکی درین

دیسک مهره ستون فقرات سگ

دیسک مهره ستون فقرات سگ

دیسک مهره ستون فقرات سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت مشکلات متعدد در راه رفتن و احتمال دیسک مهره ستون فقرات سگ برای بررسی وضعیت و درمان به بیمارستان درین آورده شده بود. در گزارش زیر که توسط محمد مهدی قنادها دانشجوی دکتری حرفه رشته دامپزشکی دانشگاه علوم تحقیقات که بعنوان کار آموز در بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارند تهیه و ارسال گردیده، شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده که تقدیم علاقه مندان می گردد.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین ، همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب را دارد.

بخش اورژانس بیمارستان دامپزشکی درین دپارتمان حیوانات خانگی كلينيك دامپزشكی

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: نر
  • نام: دنی
  • وزن: ۹.۶ کیلو گرم
  • سن: ۹ساله
  • دما:-
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

هنگام راه رفتن حیوان شل می زند و گاهی اوقات زمین گیر می شود.

همچنین بی اشتهایی و استفراغ مداوم و عدم انجام مدفوع دارد.

معاینه :

پزشک معالج بعد از معاینات بالینی اولیه، دستور به رادیوگرافی از نواحی اندام های تحتانی دست و پا را دادند.

همچنین برای بررسی اینکه آیا استخوان در شکم حیوان وجود دارد یا خیر، دستور به تهیه رادبوگرافی از ناحیه شکمی را دادند.

دستور گرفتن عکس از ناحیه ی ستون فقرات نیز برای بررسی وضعیت قرار گیری مهره های ستون فقرات و دیسک های بین مهره ای داده شد.

تشخیص و درمان:

پس از آمدن جواب ها پزشک معالج به مشاهده ی دقیق پرداختند.

ابتدا وجود استخوان در ناحیه ی انتهایی رکتوم مشاهده و تشخیص داده شد.

برای خروج استخوان ها از این ناحیه، پزشک معالج با استفاده از وازلین انگشتان خود را از راه مقعد وارد روده کرده و شروع به خروج توده های جمع شده استخوان نمودند.

همچنین با توجه به اینکه سن حیوان بالا بوده و عقیم نشده است به بررسی پرستات حیوان از طریق معاینه از طریق دست بردن داخل مقعد پرداختند.

به علت حجم زیاد ترشحی پروستات دکتر تشخیص به irregular بودن و بزرگ بودن پروستات دادند ولی به اندازه ای نبوده که نیازی به جراحی داشته باشد.

پزشک وجود بیماری دیسک بین مهره ای بین مهره های توراسیک ۱۰ و ۱۳ و لومبار ۱و۲ و لومبار ۴و۵ را تشخیص دادند که وضعیت به شدت بد و خطرناکی دارد.

دکتر اکیدا تاکید کردند که حیوان به هیچ وجه راه نرود و از پله استفاده نکند و اصلا بیرون برده نشود و استراحت مطلق داده شود.

برای دستشویی هم پزشک معالج گفتند که باید حیوان را در داخل باکس قرار داده و در پشت بام یا هر محلی که دست شویی می کند قرار بدهند و بعد از دستشویی دوباره وارد باکس کنند و به خانه بیاورند.

یک نکته که دکتر صاحب کیس را خیلی سرزنش کردند، وجود استخوان در رژیم غذایی حیوان است که اکیدا ممنوع است.

طبق گفته ی دکتر کمترین آسیب استخوان به دستگاه گوارش یبوست آن است.

دیسک مهره ستون فقرات سگ

نگهداری از حیوانات خانگی

یکی از مشکلات بزرگ انسان امروزی رنج از تنهائی است. پیچیدگی و پیشرفت تکنولوژی عاملی شده تا انسانها کمتر به روابط و تعامل همچون گذشته و رفت و آمدهای سنتی با یکدیگر بپردازند. امروزه که تنهائی بعنوان یک بحران و محصول عصر جدید مطرح می باشد، شاید نگهداری یک حیوان خانگی بتواند تا حد قابل توجهی به اشخاص تنها کمک کند تا از این حس مخرب رهایی یابند.

البته نگهداری از حیوانات مانند سگ و گربه که محبت را درک می کنند و به خوبی انعکاس می دهند، نوعی وابستگی را نیز با خود به همراه دارد و نقشی همچون عضوی از خانواده پیدا می کند وکه گاهی مجبوریم وقت زیادی را با آنها بگذرانیم. فارغ از محسنات و ویژگیهای بسیار زیاد نگهداری از حیوانات ، توجه به بهداشت و سلامتی آنها از جمله مسائل مهم و ضرروی است که گاهی از آن بعنوان معایب نگهداری از حیوانات یاد می شود در حالی که با اندک دقت و توجه و رعایت نکات بهداشتی و ویزیت‌های دوره ای بسیاری از مشکلات رفع شده و می توانید از امتیازات نگهداری حیوان خانگی بهره مند شوید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

1 دیدگاه

  1. سینا مهراد گفت:

    سلام
    دقیقا سگ من همین مشکل داره، استراحت مطلق دادم ۳هفته ۹۰درصد با بیحسی یک دست جلو خوب شد اما بعد از دوماه دوباره فلج کامل و اینار غذا هم نمخورد. ۱۰روزه فقط آب میخورد و نهایتا با سرم تراپی و دخالت دامپزشک و استراحت توی باکس یک ماه با تغذیه پای مرغ خوبه خوب شد عالی…..
    فقط رعایت میکنم یعنی پله، پرش، بردن پیاده وری طولانی ممنوع و استفاده مکملهای غضروف ساز و اینکه یادش دادم میبرمش استخر کم عمق راه میره و اینکه هرشبم با تشک برقی کمرشو گرم میکنم و دست و پاهاشو ماساژ میدم.
    اولین حیوان خانگی بنده است. آقا فیدل ۵سال تمام و رفته توی ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.