بیمارستان دامپزشکی درین

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت پرش از ارتفاع و درد پای گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. در گزارش زیر که توسط سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر که بعنوان کار آموز در بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارند تهیه و ارسال گردیده، شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده که تقدیم علاقه مندان می گردد:

بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: هیمالین
  • جنسیت: نر
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: ۳ماهه
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، این گربه از ارتفاع پریده و بعد از آن در پاها احساس درد می کند و گاهی اوقات ناله میکند و پا را جمع می کند.

معاینه :

در معاینات بالینی اولیه توسط پزشک معالج مشخص شد که در پای راست حیوان احساس درد وجود دارد و احتمال شکستگی زیاد است.

همچنین در انگشت پا نیز زخم وجود دارد.

توصیه شد که جهت تشخیص دقیق تر عکس رادیولوژی گرفته شود.

تشخیص نهایی:

با بررسی عکس رادیولوژی مشخص شد که در انگشت پای راست شکستگی وجود دارد.

زخم بوجود امده نیز احتمالا به این دلیل است که پا به جایی گیر کرده است.

این شکستگی به خاطر تراکم کم استخوانی بوده و باید در تغذیه حیوان کلسیم قرار بگیرد تا وضعیت استخوان ها طبیعی شود.

درمان:

جهت درمان داروها و موارد زیر توسط پزشک معالج تجویز گردید و نحوه استفاده از آن به صاحب کیس توضیح داده شد:

  • شربت osteocare
  • قطره vit A+D
  • بستن آتل
  • تعویض روزانه پانسمان زخم
  • پماد سیلور
  • پماد تریامسینولون ان ان
  • محدود کردن حرکت گربه

همچنین به توصیه پزشک برای این کیس، استفاده از غذاهایی مثل گوشت قرمز ممنوع است و حتما از شیر بدون لاکتوز و ماست پروبیوتیک استفاده شود.

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

پرش از ارتفاع و درد پای گربه

 

نگهداری از حیوانات خانگی

یکی از مشکلات بزرگ انسان امروزی رنج از تنهائی است. پیچیدگی و پیشرفت تکنولوژی عاملی شده تا انسانها کمتر به روابط و تعامل همچون گذشته و رفت و آمدهای سنتی با یکدیگر بپردازند. امروزه که تنهائی بعنوان یک بحران و محصول عصر جدید مطرح می باشد، شاید نگهداری یک حیوان خانگی بتواند تا حد قابل توجهی به اشخاص تنها کمک کند تا از این حس مخرب رهایی یابند.

البته نگهداری از حیوانات مانند سگ و گربه که محبت را درک می کنند و به خوبی انعکاس می دهند، نوعی وابستگی را نیز با خود به همراه دارد و نقشی همچون عضوی از خانواده پیدا می کند وکه گاهی مجبوریم وقت زیادی را با آنها بگذرانیم. فارغ از محسنات و ویژگیهای بسیار زیاد نگهداری از حیوانات ، توجه به بهداشت و سلامتی آنها از جمله مسائل مهم و ضرروی است که گاهی از آن بعنوان معایب نگهداری از حیوانات یاد می شود در حالی که با اندک دقت و توجه و رعایت نکات بهداشتی و ویزیت‌های دوره ای بسیاری از مشکلات رفع شده و می توانید از امتیازات نگهداری حیوان خانگی بهره مند شوید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

5 دیدگاه

  1. فاطمه گفت:

    با سلام من ی بچه گربه دارم از بلندی مریده پایین و هردو پای جلوش ورم کرده و خیلی ناله میکنه و اصلا نمیتونه پا هاشو بزاره روی زمین لطفا بهم کمک کنید

  2. Amirhosein گفت:

    درود گربه من همین امشب بالای مبل کنارم نشسته بود یهو سر خورد افتاد زمین فکر کنم روی دستش افتاد سریع شروع کرد به غرغر کردن یخورده غر غر کرد ولی ساکت شد ولی حس می کنم که درد داره ولی بعید می دونم شکسته باشه چون پاش رو زمین میزاره ولی پای جلوش هم هست پاش یه خورده ورم کرده چون من خودم حس می کنم که آسیب دیدگی جزعی باشه یعنی همون ضرب دیدگی باشه اگر کسی می دونه راهنمایم کنه ممنون میشم با تشکر ✨🤍🙏

  3. R.mehr گفت:

    سلام
    گربه من دیشب رفت بیرون و بعد از نیم ساعت که اومد مدام قسمت انتهایی دم و کشاله رانشو لیس میزد، الآنم راه میره ولی پای راستشو با درد میذاره زمین، باهاشم حرف می‌زنیم ناله می‌کنه
    بنظرتون چیکار باید بکنم؟؟

  4. گیوا گفت:

    امروز گربه من از ارتفاع ط سوم برای گرفتن کبوتر پرید پایین کمی میلنگه بنظر میاد شکستگی نداره چون می‌ذاره پاشو لمس کنم ولی حس میکنم کمی درد داره تا فردا صبر میکنم اگر حالش بد بود میبرمش دامپزشکی

  5. بهزاد اقلیمی گفت:

    سلام، متشکرم از مطلب اشتراکی.
    گربه ی ما هم از ارتفاع پریده و با اینکه خوب شده بود، ولی پس از مدتی دوباره ناراحتی و درد رو درش دیدیم با یک پرش کوتاه از تخت و الآن کاملأ دراز کشیده!
    با خوندن مطلب ارزشمند شما متوجه شدم که باید به دامپزشکی برم و شاید منتظر گرفتن عکس رادیولوژی باشم و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.