بیمارستان دامپزشکی درین

عطسه و ترشحات چشم و بینی گربه

عطسه و ترشحات چشم و بینی گربه

عطسه و ترشحات چشم و بینی گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت عطسه و ترشحات چشم و بینی گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. در گزارش زیر که توسط سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر که بعنوان کار آموز در بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارند تهیه و ارسال گردیده، شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده که تقدیم علاقه مندان می گردد:

بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: پرشین
  • جنسیت: ماده
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: ۲.۵ماهه
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

این گربه ترشحات چشمی و ترشحات کم بینی و عطسه و سرفه داشته است و برای معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی آورده شده است.

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج، با پرسش از وضعیت محل زندگی حیوان مشخص شد که در محیط زندگی اش مواد ضدعفونی و مواد شیمیایی مثل اسپری و ادکلن وجود داشته است.

تشخیص نهایی:

با بررسی و گوش دادن به ریه مشخص شد که قسمتی از دستگاه تنفسی درگیر شده و این گربه دچار بیماری FURD شده است.

این بیماری در این کیس بیشتر قسمت قدامی دستگاه تنفسی را درگیر کرده است اما اگر به موقع درمان صورت نگیرد، علائم بیشتر شده و تنفس برای حیوان سخت تر خواهد شد .

درمان:

در مرحله اول باید استفاده از مواد ضدعفونی و خوش بو کننده در محیط نگهداری حیوان قطع شود.

همچنین داروهای زیر توسط پزشک معالج تجویز گردید و نحوه استفاده از آن به صاحب کیس توضیح داده شد:

  • قرص هیدروکسی زین
  • شربت کوآموکسی کلاو
  • قطره سیپلکس

 

 

عطسه و ترشحات چشم و بینی گربه

نگهداری از حیوانات خانگی

یکی از مشکلات بزرگ انسان امروزی رنج از تنهائی است. پیچیدگی و پیشرفت تکنولوژی عاملی شده تا انسانها کمتر به روابط و تعامل همچون گذشته و رفت و آمدهای سنتی با یکدیگر بپردازند. امروزه که تنهائی بعنوان یک بحران و محصول عصر جدید مطرح می باشد، شاید نگهداری یک حیوان خانگی بتواند تا حد قابل توجهی به اشخاص تنها کمک کند تا از این حس مخرب رهایی یابند.

البته نگهداری از حیوانات مانند سگ و گربه که محبت را درک می کنند و به خوبی انعکاس می دهند، نوعی وابستگی را نیز با خود به همراه دارد و نقشی همچون عضوی از خانواده پیدا می کند وکه گاهی مجبوریم وقت زیادی را با آنها بگذرانیم. فارغ از محسنات و ویژگیهای بسیار زیاد نگهداری از حیوانات ، توجه به بهداشت و سلامتی آنها از جمله مسائل مهم و ضرروی است که گاهی از آن بعنوان معایب نگهداری از حیوانات یاد می شود در حالی که با اندک دقت و توجه و رعایت نکات بهداشتی و ویزیت‌های دوره ای بسیاری از مشکلات رفع شده و می توانید از امتیازات نگهداری حیوان خانگی بهره مند شوید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.