بیمارستان دامپزشکی درین

اسهال و بوی بد مدفوع سگ

اسهال و بوی بد مدفوع سگ

اسهال و بوی بد مدفوع سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت مشکل اسهال و بوی بد مدفوع سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط سانازنقدی دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:خارش و
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: پیکینیز
  • جنسیت: نر
  • نام: دوپی
  • وزن: ۷۸۰۰ گرم
  • سن: ۹سال
  • دما: –
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

طبق اظهارات کیس، حیوان ماهی یک الی دو بار دل مرغ پخته بدون روغن میخورد و همیشه کمی اسهال می گیرد

ولی روز قبل بعذ از خوردن آن غذا، اسهال بدی گرفته و مدفوعش بوی بدی داشته و حال عجیبی داشته است.

حیوان درد داشته، بخودش می پیچیده و میلرزیده، سرش را هم زمین نمی گذاشته. البته این بخاطر دندان دردش بوده است چون دندان هایش هم وضع بدی دارند.

صاحب کیس اظهار کرده که حیوان کلا همیشه خواب آلوده بوده ولی شب قبل بخاطر درد نخوابیده است

معاینه :

دکتر با دست چک کردند از راه دهانه مخرج و احتمال بزرگی پروستات دادند که برای تشخیص دقیق تر تجویز سونوگرافی کردند.

همچنین در معاینات بالینی مشاهده شد که سه تا از دندان های جلوی کیس افتاده است و شکمش کمی باد دارد و چشمانش کمی کدورت دارد که بخاطر سنن حیوان است.

تشخیص :

با مشاهده نتیجه سونوگرافی، دکتر تشخیص دادند که درد کیس بخاطر پروستاتش هست

دندان های کیس هم باید جرم گیری شود.

همچنین پاهای حیوان هم کمی در رفتگی کشکک دارد که گرید آن پایین است ولی دکتر جراح باید برای نیاز داشتن یا نداشتن جراحی نظر بدهند

درمان:

جهت درمان دو مورد تزریق یکی برای درد و یکی برای التهاب تزریق شد

همچنین یک قرص برای حل مشکل حیوان تجویز گردید و نحوه مصرف آن به صاحب کیس آموزش داده شد.

اسهال و بوی بد مدفوع سگ

 

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.