بیمارستان دامپزشکی درین

صدای خرخر در تنفس سگ

صدای خرخر در تنفس سگ

صدای خرخر در تنفس سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت مشکل صدای خرخر در تنفس سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی دانشگاه آزاد شبستر که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:خارش و
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: پامرانیان
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: ۲ سال
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

این سگ با مشکل خرخر و صدای تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد. همچنین ریزش اشک به صورت مداوم وجود داشت و اشتهای حیوان کمتر شده بود

معاینه :

با بررسی در معاینات بالینی مشخص شد که صدای تنفسی به خاطر مشکل تنفسی بوده که عاملی وجود دارد که دستگاه تنفسی را تحریک می کند.

عوامل تحریک کننده دستگاه تنفسی عواملی مانند بوی عطر و ضد عفونی و خوش بو کننده و… هستند.

همچنین این نژاد مستعد بیشتری به بیماری دستگاه تنفسی میباشد.

توصیه شد برای بررسی بیشتر عکس رادیولوژی گرفته شود .

تشخیص :

با بررسی گراف مشخص شد که کلاپس نای و درگیری دستگاه تنفسی(پنومونی) وجود دارد.

اگر استفاده از عوامل محرک قطع نشود وضعیت حیوان بدتر شده و حیوان به سختی نفس خواهد کشید.

همچنین با برطرف شدن مشکل تنفسی، اشتهای حیوان خیلی بهتر خواهد شد.

درمان:

جهت درمان داروهای زیر توسط پزشک معالج تجویز گردید و نحوه استفاده از آنها به صاحب کیس آموزش داده شد.

  • ویال انروفلوکساسین ۵%
  • ویال آموکسی سیلین L.A
  • آمپول دپومدرول
  • آمپول نوروبیون
  • قرص سیپروهپتادین

صدای خرخر در تنفس سگ

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

1 دیدگاه

  1. مهدی گفت:

    سگ من هم پامرانبن روباهی هست خوب بود ولی امروز یک بارهنگام نفس تو دادن خِروخِر کرد بلندش کردم زدم زیر قفسه سینه خوب شد اشک چشماش هم کمی میاد اشتهاشم کمتر شده میخواستم بدونم هزینه درمانی تقریباً چقدر میشه.
    ممنون میشم جواب بدین.خیلی نگرانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.