بیمارستان دامپزشکی درین

وجود کک در سگ

وجود کک در سگ

وجود کک در سگ

درمان حیوانات خانگی و امکان بستری حیوانات همراه با فراهم بودن فضای پانسیون حیوان در بیمارستان دامپزشکی درین و انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینک چشم حیوانات و سایر امکانات به همراه کادر متخصص این مرکز را بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مشهور نموده است. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت وجود کک در سگ به بیمارستان آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: ماده
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: سه ماه

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل بی اشتهایی و ضعیف شدن حیوان جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

وجود کک در سگ

 

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، چند روز است که حیوان مشکل بی اشتهایی دارد و اخیرا ضعیف شده است.

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج و بررسی علائم، تشخیص کک داده شد که علت بی اشتهایی و ضعف حیوان نیز وجود همین کک ها بود.

درمان:

در این مورد با توجه به شرایط حیوان، برای از بین بردن کک از پودر پروپوکسور استفاده شد.
و برای کم خونی شربت فروگلوبین تجویز شد

وجود کک در سگ ها و گربه ها:

کک ها حشرات بدون بال، خونخوار، بسیار ریز و از راسته لوله‌بالان هستند که کمتر از ۴ میلی‌متر طول دارند.
کک گربه (Ctenocephalides felis) و کک سگ (Ctenocephalides canis) هست.

علایم بیماری شامل: بیحالی(lethargy)، بی اشتهایی( anorexia)، ضعف و لاغری

توجه! برای از بین بردن کک ها تنها شستشو کافی نیست و باید بسته به نوع حیوان و شدت بیماری از داروی ضد کک مناسب نیز استفاده نمود.

هشدار! هرگز برای از بین بردن کک در بدن حیوانات، بدون تجویز پزشک از حشره کش ها یا پودرهای موجود در بازار، استفاده نکنید زیرا ممکن است به مرگ حیوان منجر شود.

وجود کک در سگ

گزارش از امیر احمد رمضانی دانشجو دکتری دامپزشکی کار آموز در کلینیک دامپزشکی بخش درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین تهیه و ارائه گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.