بیمارستان دامپزشکی درین

پانکراتیک سگ پامرانین

پانکراتیک سگ پامرانین

پانکراتیک سگ پامرانین

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت احتمال پانکراتیک سگ به بیمارستان آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: پامرانین
  • جنسیت: نر
  • نام: پاپی
  • وزن: ۶/۱۰۰ کیلوگرم
  • سن: شش سال

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل اسهال و بی حالی جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، با وجودیکه شرایط محیط و زندگی حیوان و رابطه آن با صاحبش مطلوب و خوب است اما جدیدا حیوان غذا نمیخورد و اسهال دارد همچنین در ناحیه شکم درد دارد.

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج و بررسی علائم، در هنگام معاینه شکم متوجه درد زیاد حیوان شدند و مشکوک به بیماری پانکراتیت سگ شدند
علاوه بر این دندان های حیوان بسیار جرم دارد و حتما باید جرم گیری شوند و یکی از دندان ها باید کشیده شود.
چشم حیوان هم احتمال ابتلا به آب مروارید را دارد.
در ضمن به دلیل بالا بودن سن حیوان و عقیم نشدن آن به احتمال زیاد پروستات او باید عمل شود که پس از آزمایشات مربوطه مشخص می شود.

آزمایشات:

با توجه به وضعیت حیوان، دکتر درخواست انجام سونوگرافی و آزمایش خون را دادند که بنا بر نتیجه سونوگرافی حیوان مبتلا به پانکراتیت است و در معد حیوان مقداری گاز جمع شده است‌.

آزمایش خون حیوان مشکلی نداشت و نرمال بود.

درمان:

دکتر توصیه کردند که سینه مرغ یا بوقلمون بخورد و اصلا غذای چرب نخورد

۱- pantoprozole 10g
۲- metronidazole 250g
۳- Co-amoxiclav 375g

بیماری پانکراتیت:

پانکراتیت شایع ترین بیماری بخش اگزوکرین پانکراس در سگ و گربه است.

پانکراتیت به معنی التهاب پانکراس یا لوزالمعده است. زمانی که هضم لوزالمعده آغاز شود باعث ایجاد درد شدید در سگ شما میشود.

علایم بیماری شامل: بیحالی(lethargy)، بی اشتهایی( anorexia)، درد شکمی و اسهال می باشد.

توجه! روند پیشرفت بیماری پانکراتیت سگ ها سریع است در نتیجه اگر درمان مناسب و به موقع انجام نشود ، احتمال شوک و حتی مرگ هم وجود دارد.

پانکراتیک سگ پامرانین

گزارش از روژین فاضل دانشجوی دکتری دامپزشکی دانشگاه گرمسار کار آموز بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی و مرکز درمانی حیوانات خانکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.