بیمارستان دامپزشکی درین

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی نژاد شناسی سگ نژاد ساموید پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات و پرندگان خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روز ی درین

معرفی سگ نژاد ساموید ( samoyed ) :

سامویید یکی از محبوب ترین نژادهای سگ روسی است.

نژادی کم‌یاب و قیمتی در ایران محسوب می‌شود

پوشش سفید و پشمالوی آن ها در سراسر دنیا مورد توجه علاقه مندان به سگ هاست.

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

ویژگی ظاهری سگ نژاد ساموید :

-سگ‌های سایز متوسط با پوشش ضخیم دو لایه و سفید رنگ هستند

-گوشه دهان سامویدها کمی بالا رفته که به آن‌ها ظاهر خندان می‌دهد و این سگ‌ها را خوشحال نشان می‌هد.

ویژگی رفتاری  سگ نژاد ساموید:

-سگ‌های مهربان و مناسب برای خانواده می‌باشند

-رابطه خوبی با بچه ها دارند

-نیاز به فعالیت بالا در روز دارند و برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیستند.

-باهوش هستند

-میزان سرو صدا و پارس کردن آن‌ها زیاد است

-تنها ماندن را دوست ندارند، بنابراین اگر شاغل هستید، نژاد مناسبی برای شما نیستند!

-غریزه شکار گربه ها و همسترها و حیوانات کوچک را دارند و نباید با حیوانات کوچکتر تنها بمانند.

-سگ‌های ساموید، سگ‌های سردسیری هستند و در روزهای گرم نباید اجازه فعالیت در بیرون از منزل به ‌آن‌ها داده شود.

**با توجه به حجم بالا و موهای بلندشان، ریزش موی زیادی دارند و باید روزانه شانه شوند. در فصل بهار ریزش موی بسیار شدیدی دارند.
پوشش مویی آن‌ها نیاز به مراقبت روزانه است.

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

بیماری‌های سگ نژاد ساموید :

سگ‌های ساموید هم مانند همه سگ‌های دیگر مستعد یکسری بیماری هستند مانند:

-کری مادرزادی

-نارسایی کلیه

-آتروفی پیشرونده شبکیه چشم

-کوشینگ

تاریخچه:

زندگی مردم ساموید در شمال روسیه و سیبری، بسیار به این نژاد سگ وابسته بود، آن ها برای محافظت از خودشان در برابر حیوانات وحشی و همچنین گرم نگه داشتن خود به این سگ ها نیاز داشتند. به این صورت که برای گرم شدن، کنار سگ‌های ساموید نشسته و خود را به بدن آن‌ها می‌چسباندند!

در سال ۱۸۸۹، یک پژوهشگر انگلیسی، در حین تحقیقات خود در قطب شمال، شیفته سگ‌های ساموید میشود و در بازگشتش به انگلستان، یک توله ساموید به عنوان هدیه برای همسر خود می‌آورد. در سال‌های بعد نیز سایر جستوجوگرها در مسیر بازگشت به اروپا، سگ‌های ساموید را با خود به خانه بردند و به این ترتیب راه سگ‌های ساموید به کشورهای اروپایی باز شد.

از این نژاد برای کشف نیمکره جنوبی نیز استفاده شد. گفته می‌شود که یک سگ ماده از نژاد ساموید، رهبری یک گروه جستوجوگر به قطب جنوب را برعهده داشته است.

گردآورنده: این تحقیق توسط سوگل یوسفی دانشجوی ترم ۱۳ واحد علوم و تحقیقات برای سایت بیمارستان دامپزشکی درین تهیه و ارسال گردید.

 

نژاد شناسی سگ نژاد ساموید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.