بیمارستان دامپزشکی درین

نشانه های افسردگی در سگ ها

نشانه های افسردگی در سگ ها

نشانه های افسردگی در سگ ها

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی نشانه های افسردگی در سگ ها پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

درست مانند مردم، سگ‌ها نیز زندگی درونی غنی دارند و می‌توانند طیف وسیعی از احساسات مثبت و منفی را تجربه کنند. سگ ها نمی توانند صحبت کنند، بنابراین احساسات خود را به روش های دیگری بیان می کنند. وقتی سگی افسرده یا غمگین است، رفتارش تغییر می کند. به عنوان صاحب سگ، مهم است که بتوانیم این علائم را بشناسیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و به کاهش این احساسات منفی در سگ خود کمک کنیم، قبل از اینکه به مسائل جدی منجر شوند. استرس و افسردگی طولانی مدت یا مزمن ممکن است با تضعیف سیستم ایمنی سگ و ایجاد مشکلات رفتاری، سلامت و رفاه کلی سگ را به خطر بیندازد.

بطور کلی سگ‌ها اگر راهی برای رفتار طبیعی سگ مانند دویدن، بازیابی، بو کردن و حفاری به آنها داده نشود، می‌توانند دچار افسردگی شوند.

استرس  نیز معمولاً با جدایی از صاحب، صداهای بلند، اشیاء بزرگ یا عجیب و غریب یا گروه های بزرگ مردم در سگ ها ایجاد می شود.

نشانه های افسردگی یا غم در سگ ها

معمولاً سگ‌ها در صورت بروز تغییر در روند زندگی مانند از دست دادن صاحب یا همدم، حملات افسردگی یا غم را تجربه می‌کنند. با این حال، بسیاری از شرایط پزشکی و بیماری ها نیز می توانند باعث شوند که سگ شما غمگین یا افسرده به نظر برسد. اولین اقدام شما باید این باشد که سگ خود را در صورت مشاهده هر یک از این علائم توسط دامپزشک معاینه کنید تا بتوانید وجود سایر بیماری های زمینه ای را رد کنید.

۱٫ کاهش اشتها

اشتهای سگ ممکن است زمانی که احساس غم و اندوه یا افسردگی را تجربه می کند کاهش یابد یا حتی از بین برود. همانطور که قبلا در مقاله “۱۰ نشانه استرس در سگ ها” ذکر شد، سگ شما ممکن است در هنگام استرس نیز تغییر اشتها را تجربه کند. به طور کلی، غم و اندوه و افسردگی با استرس و اضطراب متفاوت هستند، بنابراین مهم است که این علائم را بصورت دقیق بررسی کنیم. تغییر اشتها همیشه باید جدی گرفته شود زیرا می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

نشانه های افسردگی در سگ ها

۲٫ کاهش فعالیت

اگر یک سگ که معمولاً فعال است، بی حال شود یا زمان بیشتری را به خواب سپری کند، می تواند نشان دهنده افسردگی باشد.

البته شرایطی که باعث درد می شود نیز می تواند عامل بی تحرکی و کاهش فعالیت سگ ها باشد مانند آرتروز در سگ های مسن. بنابراین قبل از ارتباط دادن بی تحرکی به افسردگی سگ، باید عامل این بی تحرکی و کاهش فعالیت توسط دامپزشک بررسی شود.

نشانه های افسردگی در سگ ها

۳٫ گوشه گیری

اگر سگ شما علاقه خود را به چیزهایی که زمانی دوست داشت مانند پیاده روی یا بازی کردن را از دست داده است، ممکن است نشانه افسردگی باشد. سگ هایی که افسرده یا غمگین هستند نیز ممکن است گوشه گیر شوند و دیگر مانند گذشته با مردم و سایر حیوانات ارتباط برقرار نکنند.

البته همانطور که قبلا گفته شد، این گوشه گیری و بی علاقه شدن ممکن است نشانه بیماری زمینه ای نیز باشد و باید توسط دامپزشک بررسی شود.

نشانه های افسردگی در سگ ها

اگر سگ شما علائم افسردگی و غم را نشان می دهد چه باید بکنید

همه سگ‌ها، از جمله آن‌هایی که احساسات منفی افسردگی یا غم را تجربه می‌کنند، اغلب در صورت پایبندی به روال خواب، غذا دادن، ورزش و بازی بهبود پیدا خواهند کرد و فراهم کردن فرصت های منظم روزانه برای ورزش و تحریک ذهنی می تواند برای بهبود شرایط آنها مفید باشد.

اما بطور کلی تشخیص زودهنگام و مداخله برای جلوگیری از تشدید احساس افسردگی و ایجاد مشکلات رفتاری در این موارد ضروری است.

اولین قدم این است که سگ خود را توسط دامپزشک معاینه کنید تا هر گونه دلایل پزشکی را برای رفتار آنها بررسی کند. برخی از سگ ها ممکن است برای درمان افسردگی به ترکیبی از دارو و اصلاح رفتار نیاز داشته باشند.

منبع:

https://petkeen.com/signs-dog-is-stressed-depressed-sad-vet-answer/


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

هرگز نباید فراموش کرد ، بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران بعنوان یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه مطرح می باشد. و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی در مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار می دهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ “سلامت حیوانات خانگی ” که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم می نمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات

در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند.

همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

از آنجائی که بواسطه رشد جامعه شهرنشینی و نگهداری حیوانات خانگی بصورت روز افزون در حال رشد است و متعاقب آن خطر بروز حوادث و اتفاقات برای این موجودات بیش از پیش وجود دارد ایجاد واحدی بعنوان

  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه میباشد ” بیمارستان دامپزشکی ” درین اقدام به راه اندازی بخش ” امداد و فوریتهای دامپزشکی ” و راه اندازی ” کلینیک سیار حیوانات ” یا کلینیک سیار دامپزشکی ” با تهیه و تجهیز ” آمبولانس دامپزشکی ” که در واقع از آن بعنوان ” آمبولانس حیوانات خانگی ” نام برده می شود نموده تا خدمات ” اورژانس و امداد و فوریتهای دامپزشکی ” را بهتر و سریعتر ارائه نماید.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.