بیمارستان دامپزشکی درین

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات و پرندگان خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روز ی درین

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

تاریخچه

‎ادرار کردن بیرون از بستر، یکی از بزرگترین مشکلات نگهداری از گربه ها برای صاحبان این مخلوقات بامزه، محسوب می شود.

مهم ترین نکته ای که برای اصلاح این مشکل باید در پس زمینه ی فکری در نظر گرفته شود، آن است که گربه ها به هیچ وجه، از روی لج بازی این اقدام را انجام نمی دهند .

طبیعتا پیامد داشتن چنین طرز تفکری، حذف کردن هر گونه اقدام خشونت آمیز مثل

  • پاشیدن آب،
  • داد زدن
  • و حتی کتک زدن می باشد.

چرا که این قبیل اعمال نه تنها از لحاظ اخلاقی و انسانی، اشکال دارد بلکه می توانند به مشکلات حال حاضر گربه ها نیز دامن بزنند.

به عنوان مثال، هر موقعی که صاحب دامی با صحنه ی نامطلوب ادرار کردن گربه یا با خود اثرات به جای مانده مواجه می شود، گربه را تنبیه کند، مهم ترین و معمول ترین و بدیهی ترین نتیجه ای که به دنبال خواهد داشت، ترس حیوان از صاحب خواهد بود.

که نتیجتا، برای خلاصی از تنبیه، به طور جبرانی، گربه ادرار خود را عمدتا نگه می دارد تا جایی که دیگر توان نگهداری مقدار بیشتری را نداشته باشد.

(بدیهی است که نگهداری غیر معمول و بیش از اندازه ادرار در دستگاه ادراری، می تواند منجر به مشکلات ادراری و آسیب به نواحی مذکور شود.)

بررسی علل متداول:

۱- مشکلات بالینی

  • مثل دیابت،
  • عفونت دستگاه ادراری،
  • ابتدای نارسایی کلیوی و…

توجه شود که توانایی تشخیص مشکلات بالینی، چون غالبا کار دشواری است و ممکن است این دست از مشکلابا مشکلات رفتاری که در ادامه به آن ها می پردازیم، اشتباه گردند.

تقریبا در تمامی موارد دفع ادرار خارج از بستر، معاینه ی بالینی توسط دامپزشک الزامی است .

 

 

 

 

۲- مشکلات رفتاری

  • به علت نوع غلط چیدمان بستر

(اطراف بستر باید حدالامکان باز باشد.)

  • تعداد بستر ناکافی

(تعداد بستر ها باید بیش از تعداد گربه ها باشد.)،

  • اندازه ی نامناسب بستر

(اندازه هر بستر باید دست کم از قد یک گربه به علاوه ی نصف آن، بیشتر باشد.)،

  • متعاقب درد ناشی از مشکلات بالینی

(توجه شود که در بهترین شرایط، نباید گربه ها هیچ گونه خاطره سازی منفی در مورد جایگاه بستر داشته باشند.)،

  • بستر کثیف

(استفاده از شوینده های غلیظ و…)

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

 

 

 

 

مشکل دفع ادرار خارج از بسترخاک گربه

 

گردآورنده: گزارش توسط علیرضا وفادار اصغری دانشجوی ترم سیزدهم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای بیمارستان دامپزشکی درین تهیه و تنظیم شده است.


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه میباشد و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار میدهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ سلامت حیوانات خانگی که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم مینمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند.

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صا حبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کنندگان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران میباشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات

در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.