بیمارستان دامپزشکی درین

مشکل تنفس سگ

مشکل تنفس سگ

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد.

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: _
  • جنسیت: _
  • نام: میلو
  • وزن: ۱۴۰۰گرم
  • سن: ۳ سال
علت مراجعه:

طبق گفته صاحب کیس کمی مشکل تنفس دارد، همچنین کیس مشکل پا دارد و به راحتی حرکت نمی‌کند.

معاینه:

 هنگامی ک توسط پزشک زیر گلو ماساژ داده شد سبب سرفه متعدد حیوان شد که این مورد می تواند به دلیل استفاده از ادکلن، سیگار، عطر و یا مواد شوینده و وایتکس زیاد در خانه باشد که سبب حساسیت حیوان شده و نتیجه آن منجر به التهاب نای، برونشیت و در نهایت آسم می شود.

با توجه به معاینات انجام شده پزشک تشخیص دادند که در حال حاضر مشکل تنفسی خیلی حاد نبوده و نیاز به عکسبرداری ندارد اما جهت درمان توصیه کردند که از مواد آرایشی و بهداشتی با بوی تند و  یا سیگار و قلیان در محیط خانه استفاده نشود.

در مورد پاها پس از بررسی اولیه پاها، از نظر پزشک میلو خیلی اضافه وزن دارد و سبب فشار به ستون فقرات و مفاصل و لگن شده است.

جهت تشخیص دقیقتر از ستون فقرات ناحیه کمری میلو عکس گرفته شد و مشخص شد که مهره آخر سینه ای و مهره اول کمری و همچنین مهره های ۲ تا ۴ کمری دچار کلسیفیکاسیون دیسک بین مهره ای شده اما داخل خود نخاع نیست.

به توصیه پزشک کیس نباید روی دوپایش بایستد و دویدن روی شیب داشته باشد.

درمان:

برای درمان در ابتدا کیس به کاهش وزن ۳ کیلویی نیاز دارد.

همچنین داروهای زیر به همراه نحوه استفاده از آنها تجویز شد:

eloxicum : روزی ۱ مرتبه، به صورت محلول،(باید قرص را با ۵ccآب حل کرده و بصورت محلول در آورند)

خوراندن با سرنگ انسولین ۷۰ واحد ۱۰ روز

Pantoprazole :روزی ۱ مرتبه نصف قرص تا ۱۰ روز

Famotidin: هر ۱۲ ساعت ۱ قرص تا ۱۰ روز

Vitamin b1: هر ۱۲ ساعت نصف قرص تا ۱۰ روز مصرف کند.

مشکل تنفس سگ

گزارش از علی قنبری دانشجو دانشگاه گرمسار کار آموز بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.