بیمارستان دامپزشکی درین

سرفه مداوم سگ

سرفه مداوم سگ

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد.

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: _
  • جنسیت: نر
  • نام: فرانک
  • وزن: ۴۸۰۰ گرم
  • سن: _
علت مراجعه:

طبق اظهارات حیوان سرفه های مداوم و پشت سر هم دارد.

معاینه:

پزشک ابتدا با ماساژ دادن ناحیه ی زیر گردن و گلوی حیوان میزان تحریک پذیری برای سرفه را تعیین نمود.

سپس برای سرفه های مداوم در حیوان دستور به اسکن ریه داد.

با مشاهده ی عکس پزشک معالج تشخیص بیماری برونشیت را دادند.

نحوه ی فهمیدن از عکس به این گونه است که در قسمت پارانشیم ریه به علت اینکه مملو از هوا است باید روشن دیده شود ولی اگر ریه یا قسمت هایی از آن درگیر باشد به علت ترشحات ریه به رنگ تیره در عکس نشان داده می شود. چون هنگام عبور اشعه از آن قسمت، این ترشحات اشعه را جذب خود می کنند از علل برونشیت ریه می توان به بیماری دیسمپر اشاره نمود.

درمان:

برای درمان چنین مواردی، دکتر به تجویز دارو هایی می پردازد که سبب کاهش التهاب واتساع مجاری هوا شود و همچنین تجویز دارو هایی که باعث قوام و چسبندگی خلط شود.

همچنین در مواقع خیلی حاد می توان برای درمان نسبت به تجویز آنتی بیوتیک  مناسب اقدام نمود.

نسخه ای که دکتر برای کیس مربوطه نوشت به این شرح است:

amoxi la هر ۲ ساعت به میزان نیم سی سی به صورت عضلانی

predinosolon (یک قرص ضد التهاب است) که در مورد این کیس روش مصرف این گونه است:

به صورت سه وعده ی سه روزه باید عملکرد ابتدا تا سه روز هر ۱۲ ساعت نصف قرص بعد از آن ۳ روز دوم هر ۲۴ ساعت نصف قرص بعد از آن دوباره تا سه روز هر ۴۸ ساعت نصف قرص باید مصرف کند.

سرفه مداوم سگ

گزارش از کارآموز محمد مهدی قنادها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.