بیمارستان دامپزشکی درین

مرغ مینا و بررسی مشکلات رفتاری

مرغ مینا و بررسی مشکلات رفتاری یا کبدی

کلینیک پرندگان همراه با امکانات و استقرار همه روزه متخصصین طیور و پرندگان تزئینی همچنین درمان حیوانات خانگی و امکان بستری حیوان و فراهم بودن فضای پانسیون حیوانات به عنوان یک مرکز مجهز درمانی در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان یک مرغ مینا بودیم که جهت معاینه مرغ مینا و بررسی مشکلات رفتاری یا کبدی آن به بیمارستان آورده شده بودند.

لازم به ذکر است انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینک چشم حیوانات و سایر امکانات به همراه کادر متخصص، بیمارستان دامپزشکی درین را بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات بر سر زبان ها انداخته است.

بخش پرندگان بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: پرنده
  • نژاد: مرغ مینا
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ۱۱۸ گرم
  • سن: بالای ۲ تا ۵ سال

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان یک مرغ مینا بود که توسط سرپرست خودش، برای بررسی مشکلات رفتاری به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بودند.

شرایط محیط و زندگی حیوان و رابطه حیوان با صاحبش:

چوب بد
قفس کوچک و مرتفع
چوب خواب ها باید موازی و تعداد زیاد باشند در صورتی که بالا و پایین است .

علت اصلی مراجعه به بیمارستان و شرح حال مختصری از وضعیت بیمار:

طبق اظهارات صاحب پرنده، چهار ماه است که مینا را دارد، چند بار مینا را پیش قناری پدرشان برده اند و آنجا که می رود خیلی خوشحال است و می خواند و حرف می زند.

دو هفته پیش که دوباره مینا را آورده اند خانه هی خودش را می خواراند و هی به پاهایش جدیدا نوک می زند

صاحب کیس بنا به گفته خودش، زیاد از وسایل آرایشی استفاده می کند و برای خوشبو شدن خونه عود روشن می کند و برای استحمام مینا را با آب می شوید.

چند روز پیش به سبب توصیه یکی از دوستان کرم تتراسایکلین به پای مینا مالیده اند و وضعیت بدتر شده است.

معاینه و  تشخیص پزشک:

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج و بررسی علائم، تشخیص پزشک در مورد مشکلات پرنده این بود که پرنده مبتلا به خود خوری شده است.

تشخیص نهایی پس از بررسی موارد توسط پزشک و ارائه درمان:

توجه داشته باشید که این خارش می تواند علل مختلف رفتاری، ضربه ای یا کبدی داشته باشد.

توصیه شد اگر رفتاری باشد باید مشکلات (عود و … که فرمودید مخصوصا کرم ، پودر ، رنگ ، بو ) را از بین ببرید و هیچ موردی نباشد که پرنده حس غیر خودش را بگیرد
اگر مشکل کبدی باشد باید جیره اصلاح شود و لیورگل و هپاتوکارنیتین بدهید همچنین جهت کم کردن التهاب ملوکسیکام تجویز شد. فقط اگر ضربه ها باعث خونریزی شود باید مصرف دارو مدیریت شود که چون ضد درد است و خونریزی را ممکن است بیشتر کند.
در مورد قفس نیز باید قفس جوجه پران قناری تهیه شود
چوب خواب طبیعی از همین درختی ها بهترین است طوری که ۳/۴ ام پای پرنده را بگیرد
جیره غذایی پرنده نیز از پلت دان پارس آرام آرام به تاف فید و یا غذای مخصوص مینا تغییر یابد

گزارش از سید محمد مسعود احمدی دانشگاه آزاد اسلامی کرج کار آموز بخش پرتدگان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی و پرندگان بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.