بیمارستان دامپزشکی درین

عفونت و نرمی استخوان لاک پشت

عفونت و نرمی استخوان لاک پشت

عفونت و نرمی استخوان لاک پشت

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان لاک پشتی بودیم که به علت عفونت و نرمی استخوان لاک پشت به بیمارستان آورده شده بود.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: لاك پشت
  • نژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ٦٨ گرم
  • سن: ١سال و ٧ ماه
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، حیوان بی اشتها شده و برای معاینه به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

معاینه:

با انجام معاینات اولیه در سراسر بدن کیس، روي بدن علائمي از قارچ بود و پوست ملتهب بود.

جهت تشخیص دقیق تر پزشک دستور رادیولوژی دادند و بعد از مشاهده ي سي دي راديولوژي پزشك تشخيص نرمي استخوان و عفونت روده و ريه در کیس را دادند.

توضيح راجع به عكس راديولوژي:

مشاهده ي حباب هايي درون روده و ريه نشان از عفونت بود و براي نرمي استخوان هم رنگ استخوان ها كمرنگ بود به گونه اي كه بند هاي انگشتان معلوم نبود

درمان:

برای درمان اولیه آنتي بوتيك تزريق شد.

براي جبران كمبود كلسيم توصيه شد كه پوست تخم مرغ داخل آبش ريخته شود.

همچنین جهت بهبود کامل، داروي خوراكي داده شد كه يا بايد با ٣ قطره داخل دهان حيوان ريخته شود يا داخل آبش ريخته شود.

توصیه مهم درباره محل نگهداری لاک پشت :

طبق بررسی به عمل آمده از صاحب کیس توسط پزشک، مشخص شد که شرايط محيط زندگي حيوان مناسب نبوده است.

شرايط مناسب نگهداری لاک پشت به اين صورت است كه حيوان نيمه آبزي است و بايد به گونه اي در آكواريومي نگهداري شود كه علاوه بر آب، محلي تعبيه شود كه حيوان با قرار گرفتن بر روي آن محل از آب خارج شود و در خشکی قرار گیرد.

در این رابطه شكل مناسب محل نگهداری حیوان در نسخه كشيده شده و توضيحات به صاحب حيوان داده شد.

 

 

گزارش از کارآموز مهسا فتح الهي دانشجوی دکترای دامپزشکی و کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش کلینیک اگزوتیک و پرندگان و درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.