بیمارستان دامپزشکی درین

زایمان ناقص سگ و التهاب در شکم

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم به بیمارستان درین آورده شده بود.

از زمان های قدیم حیوانات خانگی بعنوان همدم و همراه انسانها بوده اند و از جمله فعالیت های لذت بخش و مفرح سرگرمی و بازی و همدمی با این موجودات بوده و البته نگهداری از حیوانات مسائل و مشکلات خود را دارد ضمن آنکه نگهداری از حیوانات خانگی رسیدگی و مسئولیت پذیری به همراه رعایت نکات بهداشتی و درمانی را طلب می کند. مراجعه بصورت برنامه ریزی شده و مرتب به درمانگاه دامپزشکی و یا بیمارستان دامپزشکی و یا کلینیک دامپزشکی جهت کنترل وضعیت حیوان خانگی از لازمه های نگهداری حیوانات در خانه می باشد.

اگر چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین ، همه روزه از ساعت ۶ تا ۲۱ شب را دارد.

در گزارش زیر که توسط محمد مهدی قنادها دانشجوی رشته دکترای دامپزشکی دانشگاه دانشگاه علوم تحقیقات که دوره کار آموزی خود را در بیمارستان دامپزشکی درین سپری میکند ، در مورد بیمار با مشحصات زیر تهیه و ارسال گردیده که با همدیگر می خوانیم :

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین دپارتمان حیوانات خانگی كلينيك دامپزشكی

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: ماده
  • نام: نمک خانم
  • وزن: ۳.۳ کیلو گرم
  • سن: –
  • دما: ۳۸.۷ درجه سانتی گراد
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب حیوان، این کیس التهاب در ناحیه ی شکم و اینکه دیشب ساعت ۱۰ زایمان داشته که ۳ تا بچه به دنیا آورده که ۲ تای آن مرده بودند.

معاینه :

با انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج، دکتر بعد از معاینه بصری از چشم و گوش دادن به صدای قلب و تنفس کیس مورد نظر به معاینه ی تخمدان ها با لمس پرداخت سپس دستور به سونوگرافی از رحم را داد. بعد از دیدن جواب سونوگرافی مشاهده نمود که ۴ تا جنین در داخل شکم باقی مانده که هنگام زایمان خارج نشده است.

درمان و دارو :

طبق تشخیص نهایی و اعلام پزشک ، دکتر به تجویز دارویی پرداخت

  • اکسی توسین ۰.۱ سی سی
  • سفالوزلین به مقدار ۱ سی سی

چون ممکن است براثر بودن تعداد زیادی جنین سبب ترد و خرد شدن دیواره رحم می شود،

به همین سبب باید حیوان عقیم شده و رحم آن برداشته شود

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

زایمان ناقص سگ و التهاب در ناحیه شکم

بیمارستان دامپزشکی درین

همچنین چنانچه تمایل و علاقه به نگهداری از حیوانات اگزوتیک ( حیوانات خاص ) مانند خزندگان ؛ جوندگان و انواع مختلف آنها را دارید شما می توانید برای چکاپ و برسی وضعیت حیوان و نحوه نگهداری و دریافت خدمات مشاوره ای بصورت مرتب و دوره ای حیوان خود را به کلینیک اگزوتیک و حیوانات خاص بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین آورده و توسط دامپزشکان متخصص در زمینه حیوانات خاص و اگزوتیک مورد معاینه قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.