بیمارستان دامپزشکی درین

خونریزی بینی حیوانات

خونریزی بینی حیوانات

خونریزی بینی حیوانات

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی بیماری خونریزی بینی حیوانات پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

خونریزی بینی حیوانات (Epistaxis)

خونریزی از بینی هم در سگ ها و هم در گربه ها رخ می‌دهد و وابسته به جنس و نژاد خاص نمی‌باشد. سگ‌ها بیشتر از گربه ها مبتلا می‌شوند. علل مختلفی مانند مشکلات انعقادی، بیماری های عفونی، تروما، بیماری های ناشی از سیستم ایمنی و نئوپلازی ها می توانند سبب بروز این عارضه شوند.
در تاریخچه، خونریزی از بینی به صورت یک یا دو طرفه، عطسه، تنفس شدید، ملنا، هماچوری، هماتوچزی، پتشی، اکیموز مشاهده می‌شود.

یافته های بالینی

-خونریزی از بینی

-ملنا (Melena) به دلیل بلع خون یا خونریزی دستگاه گوارش

-استریدور بینی ممکن است با نئوپلازی، جسم خارجی یا بیماری التهابی پیشرفته وجود داشته باشد.

-پتشی، اکیموز، هماتوما، هماتوچزی، ملنا و هماچوری به دلیل مشکلات انعقادی

-به دلیل مشکلات انعقادی یا فشارخون بالا ممکن است خونریزی شبکیه یا داخل چشم یا چسبندگی شبکیه رخ دهد.

-همچنین ممکن است آریتمی های قلبی یا صدای مرمر همراه با فشارخون بالا مشاهده شود.

علل ایجاد عارضه

-تروبوسیتوپنی (افت پلاکت خون) بر اثر بیماری های وابسته به سیستم ایمنی، بیماری های عفونی مانند بابزیوز، FeLV، FIV، ارلیشیوز، بیماری های مرتبط با مغز استخوان مانند نئوپلازی ها، کم خونی آپلاستیک

-نقص فاکتورهای انعقادی : مادرزادی (هموفیلی) و یا اکتسابی ( مسمومیت با جونده کش مانند وارفارین)، DIC،

-ضربه

-عفونت های قارچی مانند آسپرژیلوس، ویروسی یا باکتریایی

-نئوپلازی

-فشارخون بالا

-مشکلات دندانی

در تست های تشخیصی آنمی (در صورت خونریزی زیاد)، ترومبوسیتوپنی، نوتروفیلی (در عفونت ها)، هیپوپروتئینمی (در صورت خونریزی زیاد) ممکن است دیده شود.

گردآورنده: این گزارش توسط آویشن عسکری دانشجوی ترم ۱۰ مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه کرج، برای بیمارستان دامپزشکی درین تهیه شده است.

 

خونریزی بینی حیوانات

 

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.