بیمارستان دامپزشکی درین

خارش و عفونت گوش سگ

خارش و عفونت گوش سگ

خارش و عفونت گوش سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت مشکل خارش و عفونت گوش سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط شیدا محسنی که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:خارش و
  • نوع حیوان: سگنژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ۲٫۵ کیلوگرم
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

خارش شدید گوش و داشتن علائمی از جمله عطسه ،بی حالی و کاهش اشتها

معاینه و تشخیص:

پزشک معالج پس از معاینات بالینی، با بررسی گوش های کیس متوجه عفونت شدید گوش شدند.

درمان:

جهت درمان داروهای زیر توسط پزشک معالج تجویز گردید و نحوه استفاده از آنها به صاحب کیس آموزش داده شد.

Co-amoxiclav

Triamcinolone

عفونت گوش سگ :

عفونت گوش از بیماری های رایج سگ ها است ، به ویژه سگهایی که گوش های فلاپی دارند مانند Basset Hounds و Cocker Spaniels.

تخمین زده می شود که ۲۰ درصد سگ ها به نوعی بیماری گوش دارند که ممکن است یک یا هر دو گوش را درگیر کند.

‏انواع عفونت گوش سگ :

سه نوع عفونت گوش وجود دارد که به طور رسمی به عنوان اوتیت خارجی ، مدیا و اینترنا شناخته می شوند.

شایع ترین اوتیت خارجی است ، که در آن التهاب روی لایه سلولهای پوشش دهنده قسمت خارجی کانال گوش تأثیر می گذارد.

اوتیت میانی و اینترنا به ترتیب به عفونت های کانال گوش میانی و داخلی اشاره دارند. این عفونت ها اغلب در نتیجه شیوع عفونت از گوش خارجی ایجاد می شوند. اوتیت میانی و اینترنا می تواند بسیار جدی باشد و ممکن است منجر به ناشنوایی ، فلج صورت و علائم دهلیزی شود. به همین دلیل جلوگیری از عفونت و جستجوی درمان زود هنگام بروز مشکل از اهمیت برخوردار است.

‏علائم عفونت گوش سگ:

برخی از سگها به غیر از تجمع موم و ترشح در کانال گوش ، هیچ علامتی از عفونت گوش را ندارند. اما عفونت گوش اغلب باعث ناراحتی قابل توجهی می شود و سگ های مبتلا ممکن است علائمی مانند:

  • سر تکان دادن
  • خراشیدن در گوش آسیب دیده
  • ترشحات تیره
  • بو
  • قرمزی و تورم مجرای گوش
  • درد
  • خارش
  • پوسته در گوش

 

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.