بیمارستان دامپزشکی درین

بیماری هرپس ویروس در بچه گربه

بیماری هرپس ویروس در بچه گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان بچه گربه ایی بودیم که به علت احتمال ابتلا به بیماری هرپس ویروس در بچه گربه به کلینیک دامپزشکی درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط امیرحسین معصومی دانشجو ترم ۹ دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات که به عنوان کارآموز بخش داخلی با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه‌مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 
مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: نر
  • نام حیوان : –
  • وزن: ۳۰۰ گرم
  • سن: یک ماه
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

صاحب کیس توضیح دادند که: گربه در حیاط پیدا کرده بودیم که چشم هایش بسته بود بهش شیر دادیم اما نخورد. از دکتر پرسیدند در اثر چه چیزی اینطوری می‌شوند؟

دکتر گفتند این مشکل به خاطرعفونت ویروسی در بچه گربه ها بوجود می آید. پرسیدند مگر مادرشان نمی تواند به بچه هایش رسیدگی کند؟ دکتر در پاسخ گفتند که می تواند رسیدگی کند اما ممکنه عفونت ها شدید تر شود و در اینصورت کاری از دست گربه مادر بر نمی آید و توله را رها می کند.

معاینه :

دکتر در معاینه بالینی متوجه جرم دندانی کیس شدند که توصیه به جرم گیری کردند.

بعلاوه با توجه به سن ونژادش دکتر توصیه کردند که حتما سونوی شکم انجام بدن به دلیل مشکلات کلیوی که در گربه های پرشین رایج هست. با اینحال در لمس کلیه ها چیز مشکوکی احساس نکردند.

دکتر همچنین متوجه ضربان قلب بالای گربه شدند و سرپرست هم تائید کردند که زمان بازی در خانه دچار تنگی نفس می شود و دکتر برای بررسی های بیشتر توصیه به انجام رادیو گرافی از قفسه سینه کردند.

تشخیص:

دکتر پس از معاینه چشم گفتند چشم راست احتمال دارد خیلی آسیب دیده و نابینا شده باشد اما چشم چپش هنوز سالم است و دچار یک نوع عفونت تنفسی به نام هرپس ویروس شده هست.

روش درمان:

دکتر با پنبه و آب کمی چرک اطراف چشم تمیز کردند و قطره آنتی بیوتیک (کلرامفنیکل) و شربت تجویز کردند که با قطره چکان به کیس داده شود

دکتر توضضیح دادند که ابتدا باید بینی با پنبه و آب تمیز شود و قطره جلو بینی چکانده شود. حداقل دو هفته طول می کشد تا بهتر شود .

در مورد چشم نیز اول ترشح پلک با پنبه و چای رقیق پاک شود بعد قطره قطره آنتی بیوتیک به بینی و چشمش ریخته و شربت با قطره چکان از دهان داده شود.

کنار چشمش چون خیلی ترشح جمع شده زخم ایجاد کرده پماد ویتامین A تجویز کردند که زیر چشم کیس مالیده شود.

بیماری هرپس ویروس در بچه گربه

بیماری هرپس ویروس در بچه گربه

توضیحات در مورد هرپس ویروس :

عفونت از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی و چشم یا از طریق ویروس روی سطوح معمولی مانند رختخواب، کاسه و لانه منتقل می شود.

هنگامی که ویروس هرپس وارد بدن بیمار می شود، هرگز آن را ترک نمی کند، اما روی هر گربه متفاوت تأثیر می گذارد. بچه گربه های جوانی که پاسخ ایمنی ضعیفی دارند ممکن است دچار التهاب شدید بینی و چشم شوند که گاهی منجر به تغییر شکل دائمی می شود. بچه گربه هایی که از عفونت بهبود می یابند ممکن است در طول زندگی خود علائم عود کننده داشته باشند. برخی از گربه‌ها به دلیل تغییر شکل بینی و سینوس‌ها پس از عفونت اطفال، التهاب مزمن و مکرر بینی و سینوس‌ها خواهند داشت.علائم بالینی و عود عفونت می تواند بین گربه ها بسیار متفاوت باشد. برخی از گربه‌ها پس از عفونت اولیه علائم خفیفی خواهند داشت و هرگز عود نمی‌کنند، در حالی که گربه‌های دیگر دوره‌های شدید در طول زندگی خواهند داشت. این تفاوت گاهی اوقات می تواند با وجود سایر عوامل استرس زای فیزیکی مانند بیماری های همزمان، تغذیه نامناسب، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا شرایط محیطی مانند ازدحام بیش از حد توضیح داده شود. به حداقل رساندن استرس و ازدحام بیش از حد به کاهش احتمال عود کمک می کند. استعداد برخی از گربه ها ارتباطی با استرس ندارد و تنها با عوامل ایمنی قابل توضیح است. بسیاری از گربه ها بعد از عفونت اولیه ناقل ویروس هستند.

اکثر بیماران گربه سانان آلوده به ویروس هرپس بدون هیچ گونه خطری و بدون تهدید مشکلات طولانی مدت بهبود می یابند. بچه گربه ها و بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند می توانند زمان بسیار سختی برای بهبودی از عفونت داشته باشند. از آنجایی که این بیماران اغلب در وضعیت ضعیفی هستند، عفونت ویروسی تلفات زیادی را بر آنها وارد می کند و برخی از آنها تسلیم عوارض عفونت می شوند. التهاب شدید چشم‌ها و بینی می‌تواند کیفیت زندگی طولانی‌مدت را پیچیده کند.

منبع :https://www.vetspecialty.com/feline-herpesvirus-fhv-1/

بیماری هرپس ویروس در بچه گربه

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات
  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه می باشد.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.