بیمارستان دامپزشکی درین

گربه و انگل مشترک انسان و حیوان توکسوکارا

انگل مشترک انسان و حیوان توکسوکارا

گربه و انگل مشترک انسان و حیوان توکسوکارا

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین، میزبان گربه ای بود که به علت احتمال وجود انگل مشترک انسان و حیوان توکسوکارا به بیمارستان دامپزشکی درین مراجعه کرده بود.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین ، بخش داخلی :

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: dsh
  • جنسیت: –
  • نام:لوسی
  • وزن:۱.۴ کیلوگرم

بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان لوسی گربه نژاد dsh بود که به علت مشکل اسهال به بیمارستان دامپزشکی درین مراجعه کرده بود

علت مراجعه:

به گفته صاحب کیس، لوسی برخی شب ها اسهال همراه با دفع کرم دارد. اشتهای حیوان معمولی است و صاحب کیس تغییری احساس نکردند. استفراغ هم دیده نشده است.

معاینه و تشخیص:

پس از انجام معاینات اولیه توسط دامپزشک متخصص و بررسی علائم، مشخص شد گربه دل درد دارد و ناحیه شکمی کمی متورم است و همچنین حیوان تب دارد. تشخیص پزشک معالج این بود که به احتمال زیاد حیوان مبتلا به کرم توکسوکارا می باشد.

درمان و دارو:

پس از انجام معالجات اولیه، جهت درمان داروهای زیر تجویز شد:

۱/۴ قرص انگل

تزریق پنی سیلین

تزریق اِن رو

مبندازول ۳cc

نکات قابل توجه:

انگل توکسوکارا یکی از عوامل بیماری های مشترک بین انسان و حیوان خانگی از جمله سگ و گربه می‌باشد. توکسوکاریازیس یک بیماری انگلی است این انگل از خانواده کرمهای گرد است. این انگل در بسیاری از موجودات از جمله انسان قادر به ایجاد بیماری می باشد. در سگ و گربه دو گونه توکسوکارا کتی و توکسوکارا کنیسس می تواند سبب ایجاد بیماری شود.

درصورت مشاهده علائم بیماری ، جهت جلوگیری از انتقال انگل به انسان یا حیوانات دیگر باید بلافاصله حیوان را به دامپزشکی منتقل نمود.

 

 

گزارش از آقای پرهام کرباسی-دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج-ترم ۵ کار اموز بخش داخلی کلینکی دامپزشکی حیوانات همراه بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.