بیمارستان دامپزشکی درین

آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین

آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین

 آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. گزارش زیر توسط آیدا جهان آرای دانشجوی دکترای حرفه‌ای رشته دامپزشکی که با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی، بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: ماده
  • نام: قلقل
  • وزن: –
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

گربه را پیدا کرده بودند گویا داخل موتور ماشین بوده و زمانی که موتور را روشن کرده‌اند آسیب شدیدی دیده است.

معاینه :

در معاینات بالینی انجام شده توسط پزشک معالج مشخص شد که حیوان قادر به راه رفتن نبود و نواحی زیادی از پوست کنده شده و عضلات از بین رفته بودند و تاندون آشیل یکی از پاها پاره شده بود.

چون احتمالاً چند روزی از آسیب می‌گذشت امکان وجود عفونت‌ هم به شدت‌ بالاست.

دکتر فرمودند در مرحله‌ی اول برای درمان باید به یکی از دستهای حیوان که آسیب کمتری نسبت به بقیه دیده آنژیوکت زده شود و بعد به دلیل شدت جراحات و شوک ناشی از درد باید حیوان را بیهوش کنند تا بتوان زخم‌ها را شستشو کرد.

تشخیص و درمان:

از کیس آزمایش خون گرفته شد و سپس بیهوش شد و زخم‌های بدن حیوان شستشو و ضدعفونی شدند‌ و بعد از پانسمان کردن زخم ها ی بدن حیوان، دکتر به همراه کیس توضیح دادند که پانسمان‌ها باید هر ۲۴ ساعت عوض شده و زخم‌ها دوباره ضدعفونی شوند.

در نتایج آزمایش خون کمبود شدید گلبول‌های سفید خون مشهود بود که نشان از سرکوب مغز استخوان میداد.

با توجه به اینکه در چنین جراحاتی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا میکند اگر این روند کاهش گلبول‌های سفید ادامه دار شود امکان دارد که حیوان نتواند به درمان پاسخ دهد.

دکتر نوعی آمپول که باعث تحریک مغز استخوان برای تولید گلبول سفید می شود را تجویز کردند که باید تا دو روز تزریق شود و بعد باز آزمایش گرفته شود تا نتیجه را ببینند.

همچنین از جمله موراد دیگری که تجویز شد: سرم درمانی، آنتی بیوتیک و سرم شستشو برای زخم ها بود.

برای مشاهده‌ی میزان شکستگی‌ها هم عکس گرفته شد که در نتیجه‌ی عکس خوشبختانه استخوان‌ها سالم بودند اما در ناحیه‌ی دم یه تیکه شکستگی و جدا شدگی مهره‌ها وجود داشت.

 آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین

 آسیب دیدگی گربه در موتور ماشین

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و آشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 

نگهداری از حیوانات خانگی

علاقمندان به حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند صرف علاقه بدون مسئولیت پذیری ، دلیل نگهداری حیوانات نمی باشد، زیرا حیوانات بعنوان یک موجود زنده نیاز به امکانات و شرایط مناسب برای زیستن دارند و علاوه بر علاقه، مسئولیت پذیری صاحب حیوان خانگی در فراهم کردن این امکانات همراه با رسیدگی و معاینات دوره ای و مرتب لازمه نگهداری از حیوانات خانگی است.

بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز درمانی مجهز با امکانات تخصصی و حرفه ای و با حضور کادر کارآزموده و متخصصان رشته های مختلف دامپزشکی، بصورت شبانه روزی آمادگی دارد تا بخش مهم مسئولیت صاحبان حیوانات در مقابل سلامتی و چکاپ این موجودات نازنین را پاسخگو باشد.

از ابتدائی ترین خدمات همچون صدور شناسنامه و گواهی سلامت و گواهی خروج از کشور و معاینه و تشخیص بیماری تا انجام امور اورژانس و ارائه خدمات شبانه روزی دامپزشکی همراه با امکانات بخش جراحی و سرم تراپی آمادگی انجام کلیه امور درمانی وتزریقات و اقدامات فوری در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم شده است.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.