بیمارستان دامپزشکی درین

آبسه زیر چشم همستر

آبسه زیر چشم همستر

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان همستری بودیم که به علت آبسه زیر چشم همستر به بیمارستان آورده شده بود.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد.

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: همستر
  • نژاد: _
  • جنسیت: _
  • نام: مموش
  • وزن: _
  • سن: ۱٫۵ سال
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس  به مدت یک روز هست که غذایی نخورده است و چند روزی است که مشاهده شده زیر چشم همستر در قسمت گونه تورمی ایجاد شده است.

معاینه:

قسمتی که آبسه کرده بود در واقع همان cheek pouch است.

در بین حیوانات آزمایشگاهی، همستر به واسطه داشتن کیسه های گونه ای (cheek pouch) که از دسترس سیستم ایمنی خارج است در تحقیقات سرطان شناسی ایمونولوژی پیوند اعضا جایگاه ویژه ای دارد.

حیوانات دارای کیسه گونه ای وقتی به خواب زمستانی فرو می روند غذا را در این ناحیه ذخیره می کنند و یا در شب غذا را ذخیره می کنند و در طول روز از آن استفاده میکنند.

به گفته پزشک آبسه این ناحیه میتواند ناشی از سن همستر هم باشد.

درمان:

پزشک معالج پس از انجام معاینات کامل، جهت درمان با ایجاد برشی بر روی آبسه چرک را خارج کرده و با استفاده از سرم شستشو، چندین بار محل برش شستشو داده شد.

همچنین جهت بهبود آبسه زیر چشم همستر و عدم برگشت آن، داروهای زیر تجویز شد:

تزریق ۱ cc دکستروز به صورت زیرپوستی(Subcutaneous injection)

تزریق ۰/۰۲ cc انروفلوکساسین به مدت ۵ روز

تزریق ۰/۰۲ cc آمیکاسین به مدت ۵ روز

خوشبختانه بعد از تخلیه چرک و تزریق دیده شد که همستر شروع به غذا خوردن کرد.

"<yoastmark

آبسه زیر چشم همستر

گزارش از سحرخانی دانشجوی دکترای عمومی دانشگاه علوم تحقیقات کارآمور بخش اگزوتیک بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.