بیمارستان دامپزشکی درین

پرخوری و استفراغ سگ

پرخوری و استفراغ سگ

پرخوری و استفراغ سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت پرخوری و استفراغ سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط کوثر شمسیان  که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: شیتزو
  • جنسیت: ماده
  • نام حیوانات : –
  • وزن: –
  • سن: ۵ ماه
  • دما: ۳۹.۳ درجه سانتیگراد
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

پرخوری و استفراغ شب گذشته و بیحالی بعد از آن (از ساعت ۱۱شب به بعد غذایی نخورده)

معاینه و تشخیص:

 ابتدا با غذا دادن(کنسرو) با سرنگ میزان اشتها بررسی شد و مشکل خاصی وجود نداشت. سپس معاینات لازم توسط پزشک معالج انجام شد.

درمان:

توصیه شد غذا در حجم کم و تعداد وعده های بالا به حیوان داده شود و اگر مجدد دچار استفراغ شد برای تزریق سرم و گرفتن نمونه خون مجددا به بیمارستان مراجعه کنند.

نحوه تغذیه سگ ها :

برای تهیه ی غذای خانگی سینه ی مرغ همراه هویج و سیب زمینی پخته و پوره شوند و کمی نمک زده شود.و آب همیشه در دسترس حیوان باشد.

مواد غذایی مانند شکلات و انگور و کشمش و پیاز و چای و غذاهای پر ادویه و… نباید در دسترس حیوان قرار بگیرند.

غذا باید سر ساعت مقرر جلوی سگ گذاشته شود و ۲۰-۱۵ دقیقه بعد برداشته شود تا سگ به این زمان عادت کند.

ظرف غذا و آب باید از جنس استیل باشد و هر روز شستشو شود.

از مکمل های ویتامینه و مواد معدنی در غذای سگ استفاده شود.

به هیچ عنوان غذای این سگ به سرعت تغییر داده نشود و به تدریج و کم کم طی چند روز تغییر داده شود، مخصوصا در سنین پایین

از دادن غذاهای بی کیفیت خودداری شود.

توله سگ شیتزو مانند سایر نژاد ها نیاز به کلسیم و فسفر دارد و این نسبت باید حدود۱ به ۲ باشد.

سگ و توله سگ مواد غذایی لازم را نه بیش از حد و نه کمتر از حد نیاز باید دریافت کنند.

از اضافه کردن هر گونه مواد غذایی دارای کلسیم به رژیم غذایی پرهیز شود مانند شیر و پنیر و یا سایر مکمل های کلسیم. اختلالات کلسیم می تواند منجر به مشکلات

سلامتی جدی مانند اختلال وسواسی واجباری و درد استخوان شود که ممکن است نیاز به عمل جراحی و دیگر مشکلات ارتوپدی داشته باشد.

پرخوری و استفراغ سگ

 

 

 

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.