بیمارستان دامپزشکی درین

پارگی قرنیه چشم گربه

پارگی قرنیه چشم گربه

پارگی قرنیه چشم گربه

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی ، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماریهای خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد. در این مطلب به بررسی مشکل پارگی قرنیه چشم گربه و معاینه آن جهت درمان در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین خواهیم پرداخت.

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت مینماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • حیوان: گربه
  • نژاد:‌ –
  • جنسیت:‌ نر
  • نام: مویز
  • سن: –
  • وزن: ۳۲۰۰ گرم
  • دما: –
علت مراجعه:

طبق اظهارات سرپرست حیوان، در اثر دعوا با گربه های خیابانی چشم چپ حیوان آسیب دیده و محل زخم عفونت کرده است.

معاینه:

پس از انجام معاینات اولیه توسط دامپزشک بوسیله لامپ مخصوص معاینه، جهت بررسی دقیق تر پزشک با اپتوسکوپ چشم گربه را بصورت دقیق معاینه نمودند و مشخص شد که حیوان دچار پارگی قرنیه ی چشم چپ و پارگی رگ های محل زخم شده که در اثر عدم مراجعه سریع و آلودگی بیش از حد پنجه های گربه های خیابانی، محل زخم دچار عفونت نیز شده است.

درمان:

جهت درمان دکتر دستور به ریختن قطره بایولاین دادند و سپس نسخه ی دارو را نوشتند.

توضیحات کامل برای ریختن دو قطره ی چشم موجود در نسخه به صاحب بیمار داده شد.

قطره  اول کلرامفنیکل وکه اولی هر یک ساعت یک قطره

قطره ی دوم سیپلکس هر چهار ساعت دو قطره

همچنین تجویز داروی انرو که یک آنتی بیوتیک است که دوز مصرف ۰.۳۲ به نسبت وزنی حیوان است.

پارگی قرنیه چشم گربه

گزارش از محمد مهدی قنادها دانشجوی دامپزشکی، کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش کلینیک پرندگان و درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.