بیمارستان دامپزشکی درین

ورم معده در سگ

گاستریت و ورم معده در سگ

ورم معده در سگ

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت احتمال وجود ورم معده در سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط مهیشا دادجو دانشجوی دامپزشکی دانشگاه گرمسار که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: ماده
  • نام حیوان : پینات
  • وزن: ۲٫۱ گیلوگرم
  • سن: ۲ ماهه
  • دما: ۳۸.۵ درجه
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

کیس مورد نظر از صبح چندین بار استفراغ داشته و همچنین برای زدن واکسن مراجعه کردند.

معاینه و تشخیص:

نحوه ی تغذیه از صاحب کیس پرسیده شد و اینکه آیا پس از استفراغ غذایی هم مصرف شده؟

پیش از این شیر خشک داده شده، چند روزی است که سیب زمینی آبپز داده شده و روز قبل هم سینه ی مرغ و هویج آبپز داده شده و در حجم نسبتا زیاد و پس از استفراغ هم کمی آب خورده.

طبق دستور پزشک از زدن واکسن جلوگیری شد تا علت استفراغ مشخص و درمان شود و پس از آن تزریق صورت گیرد.

احتمال درگیری با parvovirus داده شد. به دلیل اینکه به تازگی علائم شروع شده احتمال اینکه کیت بیماری را نشان ندهد نیز وجود دارد اما به درخواست صاحب کیس کیت گذاشته شد و جواب منفی بود و پزشک علت را مصرف حجم زیاد غذا و گاستریت یا التهاب معده گزارش کردند.

درمان:

شربت های تقویتی برای مصرف در مدت زمان یکماه و قطره ی ضد تهوع تجویز شد و توصیه شد تا شب آب و غذایی به کیس داده نشود تا التهاب معده، تسکین یابد.

گاستریت و ورم معده در سگ

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.