بیمارستان دامپزشکی درین

نژاد شناسی سگ نژاد پیکینیز

سگ نژاد پیکینیز

نژاد شناسی سگ نژاد پیکینیز

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی نژاد شناسی سگ نژاد پیکینیز پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات و پرندگان خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روز ی درین

معرفی سگ نژاد پیکینیز

منشأ سگ پیکینیز از کشور چین بوده و دارای قدمتی به درازای ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد است.آنها بعنوان یک حیوان دوست داشتنی و همراه در خانواده های سلطنتی پکن استفاده می شدند. با توجه به شواهد DNA تایید شده پیکینیز یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ دنیا است. اعتقاد بر این است که Peke در چین به نام پکن پایتخت کشور چین نام گذاری شده بوده (در حال حاضر پکن پایتخت چین است) و از سگ های اشرافی شاهزادگان و اعضای خانواده های امپراتوری و سلطنتی بوده است. این نژاد به شدت محافظت شده بود و هرگز مجاز به ترک قصر نبود و به همین دلیل تا سال۱۸۶۰ در کشور چین محبوس شده بود اما به دلیل جنگ در سال ۱۸۶۰ این نژاد به دنیای غرب وارد شد. هنگامی که نیروهای انگلیسی پس از حمله به پکن وارد قصر امپراتوری شدند، یکی از اکتشافات آنها یافتن پنج سگ پیکینیز بود که آن ها را به انگلستان وارد کردند. این سگ ها به عنوان غنائم جنگ به انگلستان منتقل شدند که دو تای آنها به دوشس ولینگتون، دو تا به دوک و دوشس ریچموند و گوردون، و یکی به ملکه ویکتوریا تقدیم شد که ملکه ویکتوریا پیکینیز خود را “لوتی” نامیده بود.

سگ نژاد پیکینیز

گرچه تا سال های ۱۸۹۰ پیکینیز فقط در چین وجود داشت اما اولین پیکینیز در سال ۱۸۹۴ در نمایشگاه سگ بریتانیا نمایش داده شد و باشگاه پیکینیز در سال ۱۹۰۴ تاسیس شد.

همان‌جوری که قابل پیش بینی بود محبوبیت پیکینیز به سراسر اقیانوس اطلس و به ایالات متحده گسترش یافت. اولین پیکینیز، توسط باشگاه آمریکایی، در سال ۱۹۰۶ ثبت شد و باشگاه مخصوص پیکینیز در آمریکا در سال ۱۹۰۹ تشکیل شد.

این نژاد جزو سگ های کوچک و فانتزی دسته بندی می شود. حدود ۳-۶ کیلوگرم وزن دارند. بطور متوسط ۱۲-۱۵ سال طول عمر دارند. سازگاری زیادی برای زندگی در آپارتمان دارند اما از نظر سروصدا جز سگ های پر سروصدا دسته بندی میشوند. پیکینز ها موجودات ارام و کم فعالیتی هستند. اگر خودتان هم اهل فعالیت نیستید گزینه خوبی برای شما به حساب می اید. این سگ را برای سالمندان و افراد کم تحرک پیشنهاد میدهیم. پکینز تقریبا نیاز به ورزش دارد، و آن را برای زندگی در یک آپارتمان مناسب می کند. پکینز از راه رفتن به آرامی در خارج از منزل لذت می برد، اما به شدت مستعد ابتلا به گرما است و هرگز نباید خارج و یا بیش از حد در هوای گرم بماند.

سگ نژاد پیکینیز

آموزش و تربیت پیکینز ها کار سختی است و نیاز به صبر و تمرین زیاد است.

مهمترین درگیری ها در این نژاد مشکلات قلبی، تنفسی و دیسک کمر است.

نیاز هست تا پیکینز ها را به طور مرتب به حمام ببرید تا از ایجاد عفونت های پوستی در ان ها جلوگیری کنید . گوش سگ خود را باید به طور مرتب بررسی کنید تا از ایجاد موم و باقی مانده ها جلوگیری شود که می تواند منجر به عفونت شود. دندان ها نیز باید مرتبا تمیز شوند. نیاز است تا هر چند روز یک بار نیز پوشش ان ها را برس بکشید. مسواک زدن روزانه نیز توصیه میشود. پیکینز ها نیاز به مراقبت های زیاد دارند.

پیکینیز دارای دست های کوتاه و پنجه های پهن با انحراف انگشتان به سمت خارج می باشد.پوشش خارجی او دارای موهای صاف و بلند است و فرخورده نمی باشد.موهای پیکینیز در اطراف گردن شبیه یال می شود. فاصله بین چشم های او زیاد است.سینه پیکینیز پهن و پشتش صاف است.پوزه او کوتاه و پهن می باشد و دارای چین خوردگی است. دم او نیز دارای موهای پرمانند و بلند است.رنگ موهای او شامل رنگ های سیاه،سفید،قرمز،حنایی و راه راه سفید با رنگ های دیگر است.
پیکینیز در رابطه با کودکان به طور کلی رفتار خیلی مطمئنی ندارد و شما تا زمانی که یک رابطه متقابل قابل اعتماد و احترام بین آن ها ایجاد نشده، نباید او با کودک نوپا تنها بگذارید.

سگ نژاد پیکینیز

پیکینیز سر سخت تر و باهوش تر از ظاهر خود است. اعتماد به نفس خیره کننده او در یک سگ پر جنب و جوش و در عین حال مهربان بسیار جذاب است.

او به شما احترام می گذارند، اگر به او احترام بگذارید.او وفادار و محافظ مردمش است، هنگامی که غریبه ها ظاهر می شوند، هشدار می دهند. او را با اخلاق خوب، با استفاده از تقویت های مثبت مانند پاداش و ستایش و هم چنین مواد غذایی مورد علاقه اش آموزش دهید. شما در امر اموزش او همیشه می توانید موفق شوید، به شرطی که بتوانید پیکینیز را متقاعد کنید که کاری را که باید انجام دهد، ایده خودش است، نه شما.

گردآورنده: این گزارش توسط امیرحسین صادقی، دانشجوی دکتری حرفه ای دامپزشکی دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات، برای سایت بیمارستان دامپزشکی درین تهیه و ارسال گردید.

نژاد شناسی سگ نژاد پیکینیز

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

1 دیدگاه

  1. شیدا گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.