بیمارستان دامپزشکی درین

نارسایی قلبی سگ CHF

درمان نارسایی قلبی سگ

نارسایی قلبی سگ CHF

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی بیماری نارسایی قلبی سگ CHF پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

نارسایی قلبی سگ یا CHF چیست؟

نارسایی احتقانی قلب (CHF) اصطلاحی است که به ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی به بدن اشاره دارد. دلایل زیادی برای CHF در سگ ها وجود دارد.

دو علت رایج عبارتند از:

  • نارسایی دریچه میترال (MVI)
  • کاردیومیوپاتی اتساعی (DCM)

آیا CHF عمدتا ناشی از بیماری دریچه قلب است؟

CHF بیشتر در اثر نارسایی دریچه ایجاد می شود. بیماری عضله قلب (کاردیومیوپاتی) ، بی نظمی در ریتم و تنگ شدن برخی از عروق خونی اصلی نیز می تواند باعث CHF شود. در ابتدا ، MVI منجر به نارسایی احتقانی سمت چپ می شود. در صورت عدم درمان ، نارسایی قلبی ممکن است پیشرفت کند و هر دو طرف قلب را درگیر کند.

انتظار چه علائم بالینی را باید داشته باشیم؟

شایع ترین علامت بالینی نارسایی احتقانی قلب (CHF) سرفه مداوم همراه با مشکل تنفس است. این عمدتا به دلیل ادم ریوی یا تجمع مایع در ریه ها است. قلب بزرگ شده همچنین به نای فشار می آورد و باعث تحریک می شود که می تواند باعث سرفه شود.

بسیاری از سگهای مبتلا به CHF راحت تر خسته می شوند ، استقامت آنها کاهش می یابد و مانند گذشته در بازی یا پیاده روی شرکت نمی کنند. سرفه هنگام استراحت یا خواب ، نفس نفس زدن زیاد ، از دست دادن مداوم اشتها ، تورم شکم و لثه های کم رنگ یا مایل به آبی نیز از علائم مرتبط با نارسایی قلبی است. این سگ به دلیل اثرات CHF بر روی سایر سیستم های بدن دچار کاهش وزن عمومی و تحلیل عضلات می شود.

آیا سگها سکته قلبی می کنند؟

در انسان حمله قلبی معمولاً به سکته قلبی (MI) اشاره دارد. سکته قلبی به مرگ سلولهای ناحیه ای از ماهیچه قلب یا میوکارد اشاره دارد. مرگ سلولی معمولاً به دلیل کمبود اکسیژن ناشی از انسداد عروق کرونری است که خون را به ماهیچه های قلب می رسانند. حملات قلبی در سگها بسیار نادر است اما مرگ غیر منتظره و ناگهانی در سگهایی که با هر نوع بیماری قلبی تشخیص داده می شوند امکان پذیر است.

نارسایی قلبی سگ چگونه تشخیص داده می شود؟

  • گوش کردن به قلب
  • x-rayازسینه
  • آزمایش خون و ادرار
  • ECG

درمان CHF :

  • درمان های اورژانسی مانند اکسیژن
  • فوروزماید
  • pimobendan
  • enalaprine
  • spirpnolactone

این مطلب توسط علیرضا پورعلی دانشجوی دامپزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات جهت بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین تهیه گردیده است.

 

نارسایی قلبی سگ CHF

نارسایی قلبی سگ CHF

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.