بیمارستان دامپزشکی درین

مشکل دفع ادرار گربه

مشکل دفع ادرار گربه

مشکل دفع ادرار گربه

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت مینماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت مشکل دفع ادرار گربه به بیمارستان آورده شده بود.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوان و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: پرشین
  • جنسیت: نر
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: ۲٫۵ سال
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس این گربه قبلا به راحتی ادرار می کرده ولی در حال حاضر دفع ادرار به صورت قطره ای بوده و در جاهای مختلف خانه ادرار می کند و گاهی اوقات جیغ می کشد و قوز می کند.

معاینه:

پس از انجام معاینات اولیه برای بررسی بیشتر سونوگرافی انجام شد.

در سونوگرافی التهاب مثانه تشخیص داده شد و مشخص شد که حیوان کریستال دفع میکند.

روند بیماری به اینگونه می باشد که کریستال ها به مرور زمان باعث تخریش دیواره مثانه شده و درنهایت ملتهب شده و در طولانی مدت خونریزی خواهد داد.

درمان و دارو:

جهت درمان پس از شستشوی مثانه دارو های زیر تجویز شد:

سرم قندی نمکی(هر ۱۲ساعت، ۱۰۰cc)

متوکلوپرامید( هر۱۲ساعت،۰.۳cc)

انروفلوکساسین ۵٪( هر۲۴ساعت، ۰.۴cc)

آمپی سیلین۵۰۰(هر۱۲ساعت، ۱.۲cc)

زدن سوند تا ۴ روز

دادن غذای مخصوص بیماری کلیوی

مشکل دفع ادرار گربه

گزارش از سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی دكتري دامپزشكي کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش کلینیک اگزوتیک وپرندگان و درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.