بیمارستان دامپزشکی درین

مشکل بی اشتهایی خوکچه هندی

مشکل بی اشتهایی خوکچه هندی

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین مشکل بی اشتهایی خوکچه هندی را که به کلینیک دامپزشکی درین آورده شده بود بررسی می کنیم. گزارش زیر توسط زهرا نعمتی دانشجوی دامپزشکی ترم ۱۱ دانشگاه گرمسار که به عنوان کارآموز بخش داخلی با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 
مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: خوکچه هندی
  • نژاد: آمریکایی
  • جنسیت: نر
  • نام حیوان : –
  • وزن: –
  • سن: دو و نیم ساله
  • دما: –
  • وضعیت: –
علت مراجعه:

صاحب این پت چندروز پیش به دلیل مشکل بی اشتهایی پت به بیمارستان مراجعه کرده بود .

معاینه و تشخیص:

پزشک معالج بعد از معاینات بالینی اولیه، تشخیص دادند که خوکچه هندی مشکل دندانی دارد و همین موضوع موجب بی اشتهایی حیوان شده است.

روش درمان :

در کنار درمان حمایتی که توسط پزشک معالج برای بهبود حال عمومی کیس انجام شد، دکتر توصیه هایی را برای اصلاح جیره ی غذایی به جهت بهبود وضعیت دندانی و جلوگیری از رشد بیشتر انها به صاحب کیس ارائه دادند.

مراجعه مجدد:

در مراجعه ی بعدی تاثیرات مثبت اصلاح جیره مشخص بود.

اشتهای کیس برگشته بود و حال عمومی پت رضایت بخش بود. با اینحال طبق گفته ی پزشک اگه دوباره این بی اشتهایی اتفاق افتاد باید دندان ها اصلاح شوند.

در نهایت ادامه ی درمان که شامل یک سرم تراپی برای تکمیل درمان و تقویت شدن خوکچه بود انجام شد.

مشکل بی اشتهایی خوکچه هندی

 

نکاتی در ارتباط با سلامت دندان های خوکچه :

خوکچه هندی در بسیاری از نقاط جهان، عمدتاً در آمریکای شمالی و اروپا، حیوان خانگی بسیار محبوبی است. آنها سرگرم کننده و زیبا هستند و می توانند تا دوازده سال عمر کنند (اگرچه ۶-۸ سال متداول تر است). اما به دلیل دندان های در حال رشد خود، در زندگی غیر طبیعی، مستعد مشکلات دندانی هستند.

از آنجا که رشد دندان‌های خوکچه هندی هرگز متوقف نمی‌شود، بسیار مهم است که صاحبان، آن‌ها را با رژیم غذایی مناسب تغذیه کنند و مواد کافی برای جویدن در اختیار آن‌ها قرار دهند. رژیم غذایی خوکچه هندی باید حداقل ۸۰ درصد یونجه یا علف باشد، همراه با برخی سبزیجات به عنوان مکمل. دلیل تامین درصد بالایی از یونجه این است که بدون جویدن مداوم علف، دندان‌های خوکچه هندی احتمالاً رشد بیش از حد یا نامرتبی پیدا می‌کنند. صاحبان خوکچه ها همچنین می‌توانند بلوک‌های چوبی ایمن برای خوکچه‌های هندی خود تهیه کنند.

خوکچه هندی بیست دندان دارد و هر یک از آنها ممکن است بیش از حد رشد کنند. با رژیم غذایی مناسب و مکمل های جویدنی به راحتی می توان از رشد بیش از حد آن جلوگیری کرد. دندان های مولار که بیش از حد رشد کرده اند می توانند گونه ها یا لثه ها را سوراخ کرده و آبسه ایجاد کنند و غذا خوردن را دردناک و سخت کنند. دندان های ثنایا در واقع می توانند آنقدر رشد کنند که زبان خوکچه هندی را به دام انداخته و حرکت زبان و تغذیه صحیح را غیرممکن کنند.
ماهیت پویای دندان‌های آن‌ها می‌تواند منجر به مال اکلوژن یا ناهماهنگی فک‌ها یا دندان‌ها شود.

اگر خوکچه هندی شما از خوردن امتناع می کند، یا به نظر می رسد که در حین غذا خوردن احساس درد یا ناراحتی دارد، ممکن است یک مشکل اساسی دندانی وجود داشته باشد .

اینها نشانه‌هایی هستند که دندان‌های خوکچه هندی بیش از حد بلند شده است.

خوکچه هندی دارای یک ویژگی است که به آنها کمک می کند تا از دندان های بلند و مال اکلوژن جلوگیری کنند . آنها عاشق جویدن هستند! بلوک های چوبی یا سایر اقلام مخصوص خوکچه هندی برای جویدن گزینه بسیار خوبی برای مشغول نگه داشتن آنها و حفظ سلامت دندان هاست.

منبع:

Guinea Pigs–And their Teeth!

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات
  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه می باشد.

ساعات کار بیمارستان دامپزشکی درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.