بیمارستان دامپزشکی درین

مشکلات ادراری در گربه‌ها

مشکلات ادراری در گربه‌ها

مشکلات ادراری در گربه‌ها

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین در رابطه با بیماری گربه ها مقاله ای داریم با عنوان مشکلات ادراری در گربه‌ها در بیمارستان درین . مقاله زیر توسط آیدا جهان آرای که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

موضوع انتخابی: FUS (Feline Urological Syndrome)

بیماری FUS یکی از مشکلات ادراری در گربه‌ها به خصوص گربه‌های پرشین میباشد‌ که در آن حیوان قادر به ادرار کردن نمیباشد و باید به سرعت به دامپزشک مراجعه کرد چون عدم تخلیه‌ی مثانه بیشتر از ۲۴ ساعت باعث ترکیدن مثانه و مرگ شود.

نام‌های دیگری که برای بیماری‌های ادراری به کار می رود شامل:

FLUTD : feline lower urinary tract disease

FIC : feline idiopathic or interstitial cystitis

همچنین این بیماری در گربه‌های نر بیشتر از گربه‌های ماده شایع است.

علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نشده است. رژیم غذایی، آب آشامیدنی ناکافی، استرس و عوامل ویروسی و باکتریایی میتواند باعث به وجود آمدن این عارضه شود.

عواملی مثل:

  • التهاب مثانه
  • انسداد مثانه (Urethral Blockage)
  • Uremia (مسمومیت ناشی از ازدیاد اوره در خون)
  • کریستال مثانه و مشکلات کلیوی

از جمله نارسایی‌های معروف در ارتباط با FUS هستند.

چند مورد از علائم مشکلات ادراری در گربه‌ها:

  1. قرار گرفتن در حالت ادرار به مدت طولانی اما عدم توانایی در ادرار و یا ادرار به مقدار خیلی کم.
  2. افزایش دفعات دفع ادرار
  3. ناله کردن و وجود درد همراه با ادرار
  4. وجود ادرار در خون
  5. ادرار کردن در خارج از ظرف خاک
  6. لیسیدن زیاد ناحیه‌ی تناسلی

درمان

در صورت وجود عوامل استرس زا در محیط گربه‌ها و ایجاد مشکلات ادراری، بهتر است علاوه بر درمان دارویی و کاهش درد برای رفع عوامل استرس‌زا و محیطی اقدام شود.

برای مثال میتوان تعداد ظرف‌های خاک را افزایش داد. اندازه‌ی ظرف خاک بزرگتر شود و در محلی کم تردد و آرام قرار داده شود.

  • همیشه آب تازه در دسترس حیوان قرار گیرد و تعداد ظرف های آب بیشتر شود. (استفاده از ظروف آب فواره دار میتواند مفید باشد)
  • برنامه‌‌ای روتین برای تغذیه و بازی کردن با گربه اجرا شود.
  • استفاده از غذای مخصوص urinary و یا renal و در صورتی که حیوان با غذای تر و کنسرو ها راحت تر است از آن ها استفاده شود البته باید دقت شود که پروتئین غذا کنترل شده باشد.

منابع:

  • https://face4pets.org/whats-all-the-fus-about
  • https://animalcarectrs.com/what-is-fus/

 

مشکلات ادراری در گربه‌ها

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.