بیمارستان دامپزشکی درین

لنگی پا و پوکی استخوان گربه

لنگی پا و پوکی استخوان گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که لنگی پا و پوکی استخوان گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. در گزارش زیر که توسط سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر که بعنوان کارورز در بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارند تهیه و ارسال گردیده، شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده که تقدیم علاقه مندان می گردد:

 

بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: نر
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: هفت ماهه
  • دما: –
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

این گربه قبلا پوکی استخوان داشته و در حال حاضر لنگش دارد و احساس درد در پاها می کند.

معاینه :

در معاینه بالینی اولیه مشاهده شده که حیوان در اندام حرکتی احساس درد داشته و هنگام لمس آنها ناله میکند.

جهت تشخیص دقیق تر توصیه شد که عکس رادیولوژی گرفته شود .

تشخیص نهایی:

با بررسی گراف مشخص شد که شکستگی در استخوان femur و tibia و fibula پای چپ و شکستگی استخوان femur پای راست وجود دارد.

این کیس هنوز پوکی استخوان داشته و کمبود کلسیم مشهود است .

درمان:

نواحی شکسته شده باید جراحی شود ولی اول باید پوکی استخوان برطرف شود و شرایط حیوان معمولی شود.

جهت درمان پوکی استخوان دارو های زیر تجویز گردید و نحوه استفاده از آنها به صاحب کیس توضیح داده شد:

  • شربت osteocare
  • قطره vit A+D
  • محدودیت حرکت
  • مصرف شیر بدون لاکتوز
  • مصرف ماست پروبیوتیک

همچنین دو پای حیوان باید پانسمان شود.

لنگی پا و پوکی استخوان گربه

 

نگهداری از حیوانات خانگی

یکی از مشکلات بزرگ انسان امروزی رنج از تنهائی است. پیچیدگی و پیشرفت تکنولوژی عاملی شده تا انسانها کمتر به روابط و تعامل همچون گذشته و رفت و آمدهای سنتی با یکدیگر بپردازند. امروزه که تنهائی بعنوان یک بحران و محصول عصر جدید مطرح می باشد، شاید نگهداری یک حیوان خانگی بتواند تا حد قابل توجهی به اشخاص تنها کمک کند تا از این حس مخرب رهایی یابند.

البته نگهداری از حیوانات مانند سگ و گربه که محبت را درک می کنند و به خوبی انعکاس می دهند، نوعی وابستگی را نیز با خود به همراه دارد و نقشی همچون عضوی از خانواده پیدا می کند وکه گاهی مجبوریم وقت زیادی را با آنها بگذرانیم. فارغ از محسنات و ویژگیهای بسیار زیاد نگهداری از حیوانات ، توجه به بهداشت و سلامتی آنها از جمله مسائل مهم و ضرروی است که گاهی از آن بعنوان معایب نگهداری از حیوانات یاد می شود در حالی که با اندک دقت و توجه و رعایت نکات بهداشتی و ویزیت‌های دوره ای بسیاری از مشکلات رفع شده و می توانید از امتیازات نگهداری حیوان خانگی بهره مند شوید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ ( ۶ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.