بیمارستان دامپزشکی درین

لرزش و عدم تعادل در گربه

لرزش و عدم تعادل در گربه

لرزش و عدم تعادل در گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت لرزش و عدم تعادل در گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. گزارش زیر توسط کیانا محمدی دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج که به عنوان کارورز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی، بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ۷۰۰ گرم
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

حیوان تعادل ندارد و به علت این عدم تعادل در هنگام راه رفتن به زمین می‌افتد

معاینه:

در معاینات بالینی اولیه مشاهده شد که اندام های حرکتی لرزش دارند.

به گفته صاحب کیس، این لرزش در هنگام حرکت و غذا خوردن تشدید می‌شود، اما زمانی که حیوان خواب است کاهش می‌یابد.

این حالت یکی از بارزترین علایم ستاره نگری است.

️علت این عارضه:

این عارضه عموما به دلیل transplacental و یا عفونت perinatal بدنبال درگیری مادر حیوان به ویروس panleukopenia رخ می‌دهد.

این ویروس به سلول‌هایی که سرعت تقسیم بالایی دارند حمله می‌کنند.

از آنجایی که طی دو هفته ابتدایی زندگی kitten ها، لایه خارجی مخچه سرعت رشد بالایی دارد به همین دلیل مورد حمله این ویروس قرار می گیرد.

تشخیص:

تشخیص این عارضه عموما بر اساس علایم بالینی امکان پذیر است.

از حیوان cbc و cbt هم گرفته شد که نتیجه ازمایش نرمال بوده است.

تشخیص قطعی فقط از طریق کالبدگشایی ممکن است.

️درمان:

این عارضه درمان خاصی ندارد و بهبودی در شرایط حیوان ایجاد نمی‌شود.

پیشگیری:

به منظور پیشگیری باید توجه کرد که به گربه‌های باردار، واکسن زنده پن‌لکوپنی تزریق نشود.

 

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و آشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 

نگهداری از حیوانات خانگی

علاقمندان به حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند صرف علاقه بدون مسئولیت پذیری ، دلیل نگهداری حیوانات نمی باشد، زیرا حیوانات بعنوان یک موجود زنده نیاز به امکانات و شرایط مناسب برای زیستن دارند و علاوه بر علاقه، مسئولیت پذیری صاحب حیوان خانگی در فراهم کردن این امکانات همراه با رسیدگی و معاینات دوره ای و مرتب لازمه نگهداری از حیوانات خانگی است.

بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز درمانی مجهز با امکانات تخصصی و حرفه ای و با حضور کادر کارآزموده و متحصصان رشته های مختلف دامپزشکی، بصورت شبانه روزی آمادگی دارد تا بخش مهم مسئولیت صاحبان حیوانات در مقابل سلامتی و چکاپ این موجودات نازنین را پاسخگو باشد. از ابتدائی ترین خدمات همچون صدور شناسنامه و گواهی سلامت و گواهی خروج از کشور و معاینه و تشخیص بیماری تا انجام امور اورژانس و ارائه خدمات شبانه روزی دامپزشکی همراه با امکانات بخش جراحی و سرم تراپی آمادگی انجام کلیه امور درمانی وتزریقات و اقدامات فوری در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم شده است.

ضمن آنکه بخش بستری و نگهداری حیوانات این فرصت را فراهم نموده تا حیوان بیمار در محلی امن و تحت نظر کادر درمان مراقبت و نگهداری شود. امکاناتی مانند رادیولوژی و سونوگرافی حیوانات همراه با انجام آزمایشات دامپزشکی و داروخانه دامپزشکی و وجود فروشگاه و پت شاپ، به همراه بخش اصلاح و آرایش و شستشوی حیوانات خانگی و سایر امکانات بیمارستان دامپزشکی این فرصت را ایجاد کرده تا کلیه نیازهای حیوان را بر آورده نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید انواع البسه و پوشاک، ظروف غذا و خوراک و هر آنچه که حیوان شما نیاز دارد را در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم کنید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

8 دیدگاه

  1. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر ما تو حیاط گربه داریم تقریبا ۱۱ماهه هست از یکی دو ساعت پیش کلا نمیتونه راه بره تعادلش بهم میخوره و به زمین میخوره حتی موقع غذا خوردن هم اینطوریه الان اینو چیکار کنیم میشه راهنمایی کنید ممنون

  2. Hedayati گفت:

    سلام وقتتون بخیرحدود۱ماه پیش ۱بچه گربه گربه پرشین کنارخیابون پیداکردم بردم کلینیک گوشهاش ۱لایه قهوه ای رنگ نشسته بود۱قطره دادن روزی ۲باربریزم بعصی قسمت‌های صورتش وروی گوشش موهاش ریخته بودگفت به خاطراسترس هست ۱۰ رو گذشت دیدم ۱قلمبه روی شونه چپش هست دوباره بردم ۱کلینیک دیگه بهم گفتن قارچ شدید داره شامپو دهان شویه و۲پماد تریامسینولون وکلوتریمازول دادن دارم استفاده میکنم اون قلمبه مثل خال گوشتی بودافتادوجاش خوب شدباقی قسمتهاش هنوزخوب نشده چندجای بدنش هم زخمای سطح شده که داروها وزدم داره کم میشه الان ۲ روزه بازی میکنه ومیدوه گردن به پآیین کامل تعادل نداره الان بیدارشده بودسرش میلرزیدیابالا نگاه نگاه میکردبازمیلرزیدسرش ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. 55 گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه، ببخشید من یه بچه گربه چند ماهه دارم که دچار استفراغ اسهال و لرز شده به طور ناگهانی..مدام اسهال داره و موقع حالت تهوع از دهنش کف میاد.

    • هدیه گفت:

      سلام من‌ی گربه تو حیاط خونمون بود خیلی ازش نگهداری کردم خیلی لوس بود و تا صدای مند میشنید میومد زیر پاهام تا نازش کنم امروز رفتم تو حیاط وه بهش غذا بدم انگار ک رفتارش یجوری شده انگار از آدما میترسه و خیلی میلرزه و گیج میزنه یعنی میخواد راه بره دستاش رو که میاره بالا علاوه بر لرزش دستاش خیلی طول میکشه تا دستاش رو بزاره پایین
      چرا اینجوری شده؟؟؟

  4. Azit گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من گربه ای پیدا کردم که تعادل نداره راه بره و میلرزه
    بردمش دکتری که نزدیک بود و گفت احتمالا مغذش اسیب دیده
    گفت که گربه دوماهش هست
    و گفت که اگه امکانش هست ببریدش خونه و چند روز ازش مراقبت کنید
    به نظر شما خوب میشه
    من دوتا حیوون خونگی دارم ایا ممکنه برا اونا بد باشه
    به نظر شما مشکلش چیه
    اگه کمک کنید ممنون میشم

    • K.m گفت:

      سلام. من هم دقیقا شرایط شما رو دارم و همچین گربه ای پیدا کردم. گربه ای که شما پیدا کردی زنده موند ؟؟

      • خیرمشکلی ندارم ضربه ناگهانی به سرگربه باعث مشکل شده حدالاامکان باسرنگ بهش آب وغذابدید اگرلختی مغزی نداشته باشه حالش بهتر میشه

      • دکترمهدی گفت:

        لختگی نداشته باشه حالش بهتر میشه فقط که باید ازش مراقبت بشه برای مسکن هم بگیر باسرنگ بدون سوزن بهش دارو وای وغذابده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.