بیمارستان دامپزشکی درین

قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه

قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه

قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه

از زمانهای قدیم حیوانات خانگی بعنوان همدم و همراه انسانها بوده اند و از جمله فعالیتهای لذت بخش و مفرح سرگرمی و بازی و همدمی با این موجودات بوده و البته نگهداری از حیوانات مسائل و مشکلات خود را دارد ضمن آنکه نگهداری از حیوانات خانگی رسیدگی و مسئولیت پذیری به همراه رعایت نکات بهداشتی و درمانی را طلب می کند. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که به علت قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: –
  • جنسیت: نر
  • نام: مشکی
  • وزن: ۱kg
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

 طبق اظهارات صاحب کیس، قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب بعلت مشکلات گوارشی از قبل و احتمالا مصرف دارو اشتباه علت مراجعه بوده است.

معاینه:

سریعا دستگاه اکسیژن را بوسیله ی لوله اکسیژن به انتهای حلق کیس وصل کردند و cc۲ اپی نفرین برای احیای قلب تزریق کردند . سپس سرم تقویتی را به وسیله آنژیو کت متصل کردند و داروی B complex را به سرم تززیق کردند. در ابتدا ضربان تغییری نکرد ولی بعد از چند دقیقه ضربان بیشتر و بیشتر شد. علیرغم افزایش ضربان، ولی هنوز تنفس به وسیله دستگاه اکسیژن انجام می شد. بعد از حدود ۲۰ دقیقه احیای تنفس ، آرام آرام کیس تنفس طبیعی خود را آغاز کرد. اما کیس درحالت کما به سر می برد و هیچ واکنشی مثل پلک زدن یا تکان دادت دست و پا از خود نشان نمی داد. برای جلو گیری از خشک شدن چشم کیس به چشم ها پماد آستریل چشمی را زدند و هر ۱۵ دقیقه یکبار چشم را با آب مقطر برای جلوگیری از خشک شدن چشم شست و شو دادند.

 

درمان و دارو:

با توجه به وضعیت کیس، کیس را در محظفه اکسیژن بستری کردند تا به حالت طبیعی برگردد مدت بستری ۵ روز تعیین شد.

قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه

 

قطع تنفس و کاهش شدید ضربان قلب گربه

 

 

وجود تجهیزات و دستگاه های تخصصی در بخشهای مختلف بیمارستان دامپزشکی درین مانند بخش : رادیو لوژی سونوگرافی ، ازمایشگاه PET MRI , ، ام آر آی مخصوص حیوانات خانگی و سایر … امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی و بستری حیوان همچنین آمادگی انجام خدمات درمان و رسیدگی به حیوانات خانگی بصورت شبانه روزی در فضائی بیش از یک هزار متر مربع در هفت طبقه در کلینیک ها و بخشها مختلف تخصصی و حرفه ای مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماریهای خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در دوران کرونا و بیماری کوید ۱۹ نیز آماده ارائه خدمات می باشد.

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک مرکز درمانی و بیمارستان حیوانات خانگی و دام کوچک ، که متشکل از بخش اورژانس و فوریتهای دامپزشکی؛ آمبولانس ؛ تزریقات و سرم تراپی واکسیناسیون و بستری و نگهداری از حیوانات؛ خدمات اصلاح و شستشو حیوانات ، فروشگاه و پت شاپ ، داروخانه دامپزشکی ؛ درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک آمادگی دارد تا بصورت شبانه روزی کلیه خدمات درمانی دامپزشکی مربوط به حیوانات خانگی و همراه شما را انجام دهد.

 

گزارش از عرفان کریمی دانشجو دامپزشکی دانشگاه علوم تحقیقات دانشجوي دكتري عمومی دامپزشكي

کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش کلینیک اگزوتیک وپرندگان و درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.