بیمارستان دامپزشکی درین

عقیم سازی حیوانات خانگی

عقیم سازی حیوانات خانگی

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی عقیم سازی حیوانات خانگی پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

عقیم سازی حیوانات خانگی

عقیم سازی حیوانات خانگی شما نه تنها برای کاهش جمعیت بیش از حد حیوانات خانگی، بلکه برای حفظ سلامت حیوانات خانگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی و جلوگیری از رفتارهای ناخواسته، روش های مهم و ایمن هستند. میلیون ها سگ و گربه ناخواسته، از جمله توله سگ و بچه گربه، هر ساله در سرتاسر دنیا کشته می شوند و اغلب این حیوانات ولگرد بی خانمان نیستند، بلکه فرزندان حیوانات خانگی محبوب خانواده هستند. عقیم سازی تنها روش تضمین شده موثر و دائمی برای کنترل بستر ناخواسته حیوانات خانگی است.

جراحی عقیم سازی حیوان خانگی، شامل برداشتن اندام های تناسلی او تحت بیهوشی عمومی است.

برداشتن اندام های تناسلی حیوان خانگی شخصیت، بازیگوشی یا توانایی یادگیری او را تغییر نمی دهد یا غریزه محافظتی را تغییر نمی دهد.

در واقع، بسیاری از حیوانات خانگی رفتارهای سرکش کمتری از خود نشان می دهند و آنها را به همراهان مطلوب تری تبدیل می کند

مزایای سلامتی:

مزایای سلامتی عقیم کردن یا عقیم کردن حیوان خانگی شما عبارتند از:

  • کاهش یا حذف خطر سرطان های رحم، سینه، بیضه، پروستات و سایر اندام های تناسلی
  • پیشگیری از عفونت های رحمی مانند پیرومتر که می تواند کشنده باشد.
  • کاهش بروز هیپرپلازی خوش خیم پروستات (بزرگ شدن غده پروستات(،
  • کاهش تومورهای پری آنال و بالانوپوستیت (التهاب پیشگاه یا پوست ختنه گاه سگ) که معموًلا باعث چکیدن از آلت تناسلی می شود.

مزیت های بهداشتی:

مزایای بهداشتی ثابت شده شامل محافظت در برابر برخی از بیماری های بالقوه جدی است.

  • عقیم سازی سگ ها و گربه های ماده می تواند از عفونت رحم جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
  • در نرهای عقیم شده می توانند خطر ابتلا به سرطان بیضه را از بین ببرند و خطر بزرگ شدن غدد پروستات (معروف به هیپرپلازی خوش خیم پروستات) را کاهش دهند.

مزایای رفتاری عقیم کردن حیوان خانگی شما:

حیوانات خانگی که با جراحی عقیم می شوند، معموًلا رفتارهای مرتبط با غریزه جفت گیری را کاهش می دهند یا به طور کامل حذف می کنند.

هنگامی که حیوان خانگی عقیم می شود، میل به پرسه زدن (مخصوصًا در خانم ها در چرخه فحلی رایج است) بسیار کاهش می یابد، که خطر برخورد با ماشین، درگیر شدن در یک دعوای جدی با حیوان دیگر یا مجروح شدن را کاهش می دهد.

فواید رفتاری مستقیمًا به کاهش برخی هورمونهای جنسی مربوط می شود که پس از عقیم سازی اتفاق می افتد. برداشتن تخمدان سگ ماده یا گربه چرخه گرمایی(فحلی) آنها را از بین می برد و به طور کلی رفتارهای مرتبط با جفت گیری را کاهش می دهد برداشتن بیضه های سگ یا گربه نر غریزه پرورش آنها را کاهش می دهد و در نتیجه پرسه زدن کمتر و رفتارهای نشانه گذاری ادرار کمتر می شود

عوارض عقیم سازی :

در حالی که عقیم سازی جراحی یک روش بسیار ایمن است، مانند هر جراحی، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

اگر حیوان خانگی شما یک یا چند مورد از این علائم را داشت، باید با دامپزشک تماس بگیرید:

  • ۱٫ استفراغ مداوم
  • ۲٫ اسهال
  • ۳٫ مشکل در ادرار کردن
  • ۴٫ لثه های رنگ پریده
  • ۵٫ تنفس پر زحمت
  • ۶٫ بی حالی یا کاهش اشتها بعد از روز اول

با برداشتن تخمدان ها یا بیضه های حیوان خانگی، احتمال فقدان هورمون وجود دارد که منجر به افزایش خطر برخی مشکلات سلامتی، مانند بی اختیاری ادرار یا در موارد نادر، برخی از انواع سرطان می شود.

چه زمانی باید حیوان خانگی خود را عقیم کنم؟

هیچ توصیه ای برای همه وجود ندارد. زمان بهینه عقیم سازی به اندازه حیوان خانگی شما فردی است.

با دامپزشک خود مشورت کنید، که می تواند به شما کمک کند بر اساس نژاد، سن، جنسیت، شخصیت، نقش (به عنوان مثال، حیوان خانگی یا سگ کار)، محیط خانه و وضعیت سلامتی سگتان تصمیم بگیرید.

برخلاف تصور رایج، تا زمانی که سگ یا گربه ماده اولین چرخه فحلی خود را طی نکند، هیچ فایده ای برای به تاخیر انداختن عمل عقیم سازی وجود ندارد

منبع: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11228921/

عقیم سازی حیوانات خانگی

این مقاله توسط نازنین صادقی شریف دانشجوی دامپزشکی ترم نهم دانشگاه علوم تحقیقات برای سایت بیمارستان دامپزشکی درین تهیه شده است


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

هرگز نباید فراموش کرد ، بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران بعنوان یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه مطرح می باشد. و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی در مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار می دهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ “سلامت حیوانات خانگی ” که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم می نمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات

در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند.

همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

از آنجائی که بواسطه رشد جامعه شهرنشینی و نگهداری حیوانات خانگی بصورت روز افزون در حال رشد است و متعاقب آن خطر بروز حوادث و اتفاقات برای این موجودات بیش از پیش وجود دارد ایجاد واحدی بعنوان

  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه میباشد ” بیمارستان دامپزشکی ” درین اقدام به راه اندازی بخش ” امداد و فوریتهای دامپزشکی ” و راه اندازی ” کلینیک سیار حیوانات ” یا کلینیک سیار دامپزشکی ” با تهیه و تجهیز ” آمبولانس دامپزشکی ” که در واقع از آن بعنوان ” آمبولانس حیوانات خانگی ” نام برده می شود نموده تا خدمات ” اورژانس و امداد و فوریتهای دامپزشکی ” را بهتر و سریعتر ارائه نماید.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

4 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    عالی

  2. Lila گفت:

    با حضور متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و امکانات و تجهیزات کاملی که در اختیار عموم حیوان دوستان قرار داده. می‌توان با خیال راحت حیوانات خانگی تون رو درمان کنید و سالم و سلامت به خانه برگردونید.

  3. مهاجری گفت:

    بیمارستان دامپزشکی درین

  4. محمد گفت:

    از اطلاعات و مطالب راجعب عقیم سازی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.