بیمارستان دامپزشکی درین

عدم وزن گیری و ورم شکم گربه

عدم وزن گیری و ورم شکم گربه

عدم وزن گیری و ورم شکم گربه

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که برای جراحی شکستگی پای گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. در گزارش زیر که توسط سید مهراس هاشمی دولابی دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر که بعنوان کار آموز در بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارند تهیه و ارسال گردیده، شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده که تقدیم علاقه مندان می گردد:

 

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و آشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 

بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: –
  • سن: حدودا ۱.۵ الی ۲ماهه
  • دما: –
  • وضعیت: حمایتی
علت مراجعه:

این گربه با مشکل عدم وزن گیری روی پا به بیمارستان مراجعه کرد.

بنا به گفته صاحب حیوان، گربه بازی نمی کند

معاینه :

در معاینه بالینی توسط لمس مشخص شد با دست زدن به گربه، جیغ می کشد

آزمایش deep pain هم از گربه گرفته شد که نتیجه آن مثبت بود

شکم گربه نیز حالت بزرگ شدگی داشت.

توصیه شد برای تشخیص دقیقتر عکس رادیولوژی گرفته شود .

تشخیص:

با مثبت شدن تست deep pain مشخص شد مشکل خاصی در عصب رسانی به اندام های خلفی وجود ندارد

در عکس رادیوگرافی نیز مشخص شد حیوان به بیماری پوکی استخوان دچار شده است

شکستگی ناقص در استخوان tibia و fibula پای راست حیوان وجود داشت که این شکستگی به دلیل کمبود کلسیم است .

درمان:

جهت درمان ابتدا پای راست حیوان پانسمان و ثابت شد و سپس داروها و مواد غذایی زیر تجویز گردید:

شربت osteocare

قطره Vit A+D

استفاده از ماست پروبیوتیک و شیر بدون لاکتوز

عدم وزن گیری و ورم شکم گربه

عدم وزن گیری و ورم شکم گربه

 

 

 

 

 

 

نگهداری از حیوانات خانگی

علاقمندان به حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند صرف علاقه بدون مسئولیت پذیری ، دلیل نگهداری حیوانات نمی باشد، زیرا حیوانات بعنوان یک موجود زنده نیاز به امکانات و شرایط مناسب برای زیستن دارند و علاوه بر علاقه، مسئولیت پذیری صاحب حیوان خانگی در فراهم کردن این امکانات همراه با رسیدگی و معاینات دوره ای و مرتب لازمه نگهداری از حیوانات خانگی است.

بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز درمانی مجهز با امکانات تخصصی و حرفه ای و با حضور کادر کارآزموده و متحصصان رشته های مختلف دامپزشکی، بصورت شبانه روزی آمادگی دارد تا بخش مهم مسئولیت صاحبان حیوانات در مقابل سلامتی و چکاپ این موجودات نازنین را پاسخگو باشد. از ابتدائی ترین خدمات همچون صدور شناسنامه و گواهی سلامت و گواهی خروج از کشور و معاینه و تشخیص بیماری تا انجام امور اورژانس و ارائه خدمات شبانه روزی دامپزشکی همراه با امکانات بخش جراحی و سرم تراپی آمادگی انجام کلیه امور درمانی وتزریقات و اقدامات فوری در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم شده است. ضمن آنکه بخش بستری و نگهداری حیوانات این فرصت را فراهم نموده تا حیوان بیمار در محلی امن و تحت نظر کادر درمان مراقبت و نگهداری شود. امکاناتی مانند رادیولوژی و سونوگرافی حیوانات همراه با انجام آزمایشات دامپزشکی و داروخانه دامپزشکی و وجود فروشگاه و پت شاپ، به همراه بخش اصلاح و آرایش و شستشوی حیوانات خانگی و سایر امکانات بیمارستان دامپزشکی این فرصت را ایجاد کرده تا کلیه نیازهای حیوان را بر آورده نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید انواع البسه و پوشاک، ظروف غذا و خوراک و هر آنچه که حیوان شما نیاز دارد را در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم کنید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ ( ۶ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

3 دیدگاه

  1. سارا گفت:

    سلام
    من یه بچه گربه خیلی کوچولو پیدا کردم که کلاغا داشتن میخوردن، ولی خب بموقه رسیدم و نجاتش دادم، با وجود اینکه وضع مالیم خوب نیس ولی تمام تلاشمو براش انجام دادم شیر خشک فری لاکتوز و شیشه شیر از پت شاپ براش گرفتم، بعد تقریبا ده روز نفخ داشت دوبار دکتر بردم هم داروی ضد انگل دادن و هم آمپول تقویتی زدن، گریپ میکسچر و دایمیتیکون و کیدی کیر هم بهش دادن، چن روز اوضاع خوب بود حالا دوباره اشتهاش کم شده و پوسته ریزی و تغییر رنگ زیر شکم داره، خب واقعا ندارم مجدد براش هزینه کنم چون اینجوری که داره پیش میره باید چن ده میلیون هزینه کنم که این گربه بزرگ شه ، منکه مرتب کیسه آب گرم زیرش میزارم و حتی خشکی پاهاشو ویتامین آ دِ میزنم، از طرفی هزینه کردن برام سخته، از طرفی دلم نمیاد ببخشمش و نهایتا اینکه میترسم دچار عذاب وجدانم بشم، موندم چیکار کنم

  2. علی ش گفت:

    سلام دوستان اگر کربه شما ورم معده یا اسهال یا انگل داره حتما مطلب من رو بخونید و جدی بگیرید.
    ۱-یکی از عواملی که باعث ورم معده و اسهال خواهد شد انگل هست حتما اون فرشته های مظلوم رو که دست شما به امانت هستند رو به دامپزشک برده وبرنامه ضدانگل رو بصورت کامل انجام دهید چون کوچکترین سهل انگاری به مرگ اون ختم خواهد شد و شما عذاب وجدان شدید خواهید گرفت.اگر اسهال دارد و شما مطمِئن هستید که انگل دارد حتما از دکتر بخواهید فاصله بین دوزها رو کمتر کنه و حتی اگر ممکنه تا دو سه روز اول هر روز به اون قرص بده و سپس هفته ای یکی و بعد دوهفته ای یکی تا کامل انگل زدایی بشه حتما با دکتر مشورت کنید البته اگر انگل داره و اسهال داره این کارو بکنید چون وقتی اسهال دارد مدفوع خودش رو لیس میزنه و انگل برمیگرده تو معدش پس روزهای اول مهمه.
    ۲-درزمان اسهال شما کلافه خواهید شد چون بعضی جاها کثیف بشه باید صبر و طاقت داشته باشید وبهیچ وجه از الکل و مواد شویند قوی به پوست اون استفاده نکنید چون اون فرشته ها مثل ما غدد چربی ندارند و آسیب میبینند اگر تصمیم به حمام گرفتید تمام ابزار مورد نیاز رو از قبل مهیا کنید و کنارتون بگذارید و از شامپو بچه و یا موادی که به پوست صدمه نمیزنن استفاده کنید مطمئن باشید با صبر و حوصله برای هر مشکلی راه حلی پیدا خواهید کرد.
    ۳-یکی از دلایل اسهال میتواند عفونت باشد یعنی ممکن هست همزمان هم اون فرشته مظلوم انگل و عفونت داشته باشه که حتما باید از دکتر بخواهید که براش آنتی بیوتیک تجویز کنه و مرتب بهش آنتی بیوتیک بدید تا عفونتش کامل برطرف شه چون ممکنه عفونت دوباره برگرده اگر آنتی بیوتیکی که براش تجویز کرده رو نمیخوره یا تلخه به دکتر بگید یه آنتی بیوتیک دیگه تجویز کنه.
    ۴-اگر ورم معده داره و هنوز اورژانسی نشده تغذیه رو خیلی جدی بگیرید.سعی کنید براش ماست پروبیوتیک تهیه کنید و سینه مرغ براش کباب کنید یا آب پز کنید و بعد با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و به اون بدیدن البته فقط یک وعده در روز با روغن زیتون مخلوط کنید و تا چند روز بهش بدین و نمک هم بهیچ وجه نزنید چون ورم بیشتر میشه.و رفتار اون رو بدقت زیر نظر داشته باشید .
    ۵-به آرامی کمر و شکم اون فرشته مظلوم رو ماساژ بدید چون گربه مادر شکم بچه هاش رو بصورت دایره وار لیس میزنه تا عمل هضم راحتتر انجام بشه.البته اگر درد داشت این کارو یا آرومتر انجام بدید یا انجام ندین.
    ۶- اگر تمام مراحل بالا انجام شد و ورم شکم اون بیشتر شد و حالت استفراغ داشت احتمالا انسداد روده گرفته و لحظات بسیار مهمه سریع به داپزشک مراجه کنید و ازدکتر کمک بخواهید .احتمالا برای اون قطره دایمتیکون خواهد نوشت .ولی اگر نمیتونید دکتر ببریدش ومعدش ورم کرده از روغن زیتون برای تخلیه معدش استفاده کنید.با یه سرنگ بدون سوزن به اندازه یه قاشق چایخوری بهش روغن زیتون بدید و یه قاشق هم از طریق مقعد وارد کنید.ولی بهترین کار اینه که دکتر ببریدش.
    ۷-هیچ وقت بی تفاوت نباشید و سهل انگاری نکنید و سر از خود کاری نکنید باید مثل یک انسان با اون رفتار کنید چون بعد پشیمان خواهید شد.هر کاری که میکنید قبلش مطمئن بشید و راه درستشو یاد بگیرید حتی دادن شربت هم به اون مظلوم باید با روش درست باشه.مثلا سر سرنگ نباید به سمت حلق اون باشد چون ممکن است وارد نای اون بشه و باید سر سرنگ به سمت بیرون باشه و غیره.
    ۸-هیچ وقت با دکتر رودرواسی نداشته باشید اون وظیفشه که جون فرشته مظلومتون رو نجات بده باید هر علایمی رو که میبینید دقیق به دکتر بگید و پیگیر باشید اگر دیدید دکتر بیخیال و بی تفاوت هست حتما اونو پیش یه دکتر واقعی ببرید.
    ۹-اگر هر کاری کردید و به وظیفه انسانیتون عمل کردید و اون خدای نکرده میخواست از دنیا بره و تو وضعیتی بود که دیگه باید راحتش میزاشتیم و حتی دکتر هم بردیمش و کاری دیگه نمیشد کرد دیگه نباید اذیتش کرد و باید اونو تو یه شرایط مناسب و تمیز که داریه هوای مناسب است بذاریم تا اون فرشته مظلوم کم کم بخواب ناز بره.
    ۱۰-دوستان فقط اینو بگم تلخترین زمان وقتی هست که سهل انگاری کنید و دوره درمانش مخصوصا ضد انگل و عفونتش رو کامل نکنید.
    در کل اینو بگم که این مطالب صرفا برای بالا بردن آگاهیتون بود.حتما درباره این موارد با دکتر صحبت کنید و زیر نظر دکتر این کارهارو اگر مورد تایید بود انجام بدید.

  3. Ali گفت:

    دوستان اگر میبینید شکم گربه ورم داره حتما ببرید دامپزشک تا قرص ضد انگل بهش بده و یکدفعه دادن هم فایده نداره چون کرمها دوباره برمیگردن اگر اینکارو نکنید میمیره در مرحله بعدی باید از دامپزشک برای ورم معده و تخلیه روش تخلیه معده سوال کنید ،از دکتر بخواهید که اگر عفونت داره برای اون آنتی بیوتیک تجویز کنه و روش صحیح خوراندن به اون فرشته مظلوم رو یادتون بده ،فقط سهل انگاری نکنید که بدجور پشیمون میشید ،اگر در حین مداوا هنوز اسهال داشت صبور باشید ،حتما برنامه ضد انگل رو کامل کنید علت اصلی ورم معده انگل هست بعد هم برای ورم معده احتمالا دکتر ملین تجویز کنه که بعد از استفاده باید از دکتر هر سوالی که به ذهنتون میاد بپرسید خجالت نکشید جون اون به تلاش شما بستگی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.