بیمارستان دامپزشکی درین

شکستی استخوان پای مرغ عشق

شکستی استخوان پای مرغ عشق

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان یک عروس هلندی بودیم که مشکوک به شکستی استخوان پای مرغ عشق بود و برای معاینه و درمان به کلینیک دامپزشکی درین آورده شده بود. گزارش زیر توسط امیرعلی فرازی مجد دانشجوی ترم ۸ دانشگاه تهران که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی – بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:

  • نوع حیوان: طوطی سانان
  • نژاد: مرغ عشق
  • جنسیت: –
  • نام حیوان : –
  • وزن: ۲۷ گرم
  • سن: ۶ ماهه
  • دما: –
  • وضعیت: –

علت مراجعه:

طبق توضیحات صاحب کیس، چند روزی است که پرنده نمی تواند خوب پرواز کند و همچنین مشکل لنگش در او دیده می شود و نمی تواند درست بر روی پاهایش بماند.

معاینه و تشخیص:

دکتر بعد از معاینه و مشاهده ظاهر پرنده متوجه خون مردگی در قسمت ران پرنده شد و بعد از لمس ان قسمت متوجه شکستی در ان ناحیه شد.

درمان :

برای درمان پرنده، دکتر استخوان ران پرنده به روش آلتمن اسپیلنت بستند و کلسیم خوردگی تجویز کردند.

شکستی استخوان پای مرغ عشق

شکستی استخوان پای مرغ عشق

 

توضیحات در مورد شکستگی استخوان پرندگان :

استخوان پرندگان نیز می شکند و دچار دررفتگی مفاصل می شوند. درمان این مشکلات می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا برخی از استخوان ها ساختارهای pneumatic (پر از هوا) هستند که بخشی از سیستم تنفسی پرنده هستند. همچنین استخوان های پرندگان حاوی کلسیم بیشتری نسبت به استخوان های انسان هستند. محتوای بالای کلسیم باعث می شود استخوان های پرنده شکننده شود و بیشتر مستعد ایجاد شکستگی های متعدد شوند.

با وجود این چالش ها، درمان شکستگی در پرندگان در ۲۰ سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است. تکنیک های تثبیت شکستگی برای کمک به بسیاری از پرندگان با استخوان های شکسته توسعه یافته است. از آنجایی که استخوان‌های پرندگان اغلب سریع‌تر از استخوان‌های افراد، سگ‌ها، گربه‌ها و سایر پستانداران بهبود می‌یابند، تثبیت سفت و سخت در طول فرآیند بهبود طبیعی ممکن است تنها چیزی باشد که لازم است. در موارد دیگر، جراحی یا تکیه گاه های کاشته شده ممکن است برای بازگرداندن استخوان های پرنده به عملکرد طبیعی مورد نیاز باشد.

ترمیم استخوان های شکسته در پرندگان می تواند به دلیل بیماری های استخوانی پیچیده باشد. به عنوان مثال، استئومیلیت یک بیماری التهابی دردناک استخوان است که اغلب در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. این بیماری می تواند باعث عفونت مکرر سایر نقاط بدن شود. آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از انتشار این عفونت از طریق جریان خون پرنده و تهدید کننده زندگی بسیار مهم هستند. اگر استئومیلیت در پرنده ای با شکستگی استخوان وجود داشته باشد، ترمیم و بهبود شکستگی ها می تواند پیچیده باشد. برای تعیین وجود این بیماری می توان از آزمایش خون و اشعه ایکس استفاده کرد.

در طول نقاهت پس از شکستگی، ممکن است فیزیوتراپی برای پرنده شما تجویز شود. این از سفت شدن مفاصل جلوگیری می کند و تا حد امکان دامنه حرکتی را حفظ می کند. دامپزشک پرندگان یا متخصص ارتوپدی دستورالعمل‌هایی را برای هر فیزیوتراپی که ممکن است پرنده شما به آن نیاز داشته باشد در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطمینان از بهبودی کامل پرنده خود، باید این دستورالعمل ها را به دقت و به طور کامل دنبال کنید.

علاوه بر درمان، ممکن است برای پرنده شما داروی مسکن نیز تجویز شود. این داروها ممکن است در غذا یا آب یا از طریق دهان داده شوند.

نقرس

نقرس در واقع یک اختلال اولیه استخوان یا عضله نیست، اما بیماری است که می تواند باعث درد شدید در مفاصل و ماهیچه های پرندگان شود. علت نقرس رسوب غیر طبیعی و تجمع کریستال های اسید اوریک در بدن، اغلب در مفاصل یا پاها است. راه رفتن و نشستن اغلب آنقدر دردناک است که پرنده در ته قفس یا روی هر سطح صاف موجود در محیط خود قرار می گیرد. پرنده فقط زمانی حرکت می کند که باید و اگر مجبور باشد راه برود یا حرکت کند ممکن است صدا بزند.

سارکوسیستوز

سارکوسیستوز یک بیماری است که توسط انگل های میکروسکوپی ایجاد می شود. علت مرگ بسیاری از طوطی‌هایی است که در قفس‌های خارج از خانه در جنوب ایالات متحده نگهداری می‌شوند. انگل ها به بافت های نرم از جمله ریه ها، کلیه ها و ماهیچه ها حمله می کنند.

منبع : www.msdvetmanual.com

توجه : گزارشات مختلفی که در سایت بیمارستان دامپزشکی درین در خصوص روند درمان بیماری ها ارائه می گردد صرفا جهت اطلاع و اشنائی با مراقبت های اولیه بوده و موکدا تاکید می گردد از هر گونه خویش درمانی حیوانات خانگی جدا خوداری نمائید

 


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات
  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه می باشد.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

4 دیدگاه

  1. مهاجری گفت:

    بهترین بیمارستان همراه با بهترین امکانات و تجهیزات برای پت های دوستداشتنی ما🥰🥰🥰🥰

  2. مهاجری گفت:

    دارای بهترین کادر پزشکان متخصص در امر تشخیص و درمان بیماریهای پرندگان و حیوانات🔥👌🏻🔥

  3. محمد گفت:

    مرسی در مورد پرنده مطالب حالبی بود

  4. حدیث نظری گفت:

    ممنون از مطالب مفید و کاربردی بیمارستان دامپزشکی درین 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.