بیمارستان دامپزشکی درین

خارش و مالش گوش سگ

خارش و مالش گوش سگ

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد.

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوانات همراه ، همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوانات خانگی و آمادگی انجام خدمات درمان در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات ، کلینیک سرطان و بیماری های خاص و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح گردد.

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: _
  • جنسیت: _
  • نام: _
  • وزن: ۷کیلو گرم
  • سن: _
  • واکسن : زده است
علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس سگ گوش خود را بر روی زمین خارش و مالش  می دهد و سرش را تکان می دهد.

معاینه:

دکتر کانال گوش و پرده ی گوش را با اتوسکپ  معاینه کرد که منجر به تشخیص التهاب گوش در کیس شد.

دکتر متوجه شد استحمام بیش از حد و رطوبت گوش باعث بیماری سگ شده است.

درمان:

دکتر قطره ی گلیسیرین فنیکه و دگزا متازون و مکانیسم تجویز کرد.

اثر قطره :

واکس یا جرم داخل گوش، قطره روغنی گلیسرین فنیکه را به خود جذب کرده (مثل اسفنجی که آب را جذب می‌کند) و نرم تر می‌شود. فنل یک ضدعفونی‌کننده بسیار قوی است که بر روی انواع باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و قارچ‌ها و ویروس‌ها اثر کشنده دارد. همچنین موجب شکسته شدن پیوندهای پروتئینی داخل سبوم گوش می‌شود. گلیسیرین در این ترکیب به عنوان حلّال و حامل به کار رفته و باعث نرم شدن جرم داخل مجرای گوش می‌شود.

مقدار مصرف : هر ۱۲ ساعت ۳ قطره در هر گوش استفاده شود.

علائم معمول التهاب و عفونت گوش:

ترشح قهوه ای، زرد و یا خونی ، 
بوی بد گوش
 ،قرمزی ،تورم 
پوسته و یا دلمه در داخل گوش خارجی ،
ریزش مو در اطراف گوش .
مالش گوش و اطراف آن منطقه بر روی زمین ، تکان دادن سر و یا کج نگه داشتن سر ،از دست دادن تعادل ،حرکات غیر معمول چشم ، راه رفتن دایره وار ،
کاهش یا از دست دادن شنوایی از علائم التهاب و عفونت گوش است.

علت های معمول بروز عفونت گوش:

وجود موهای زائد و کثیف بودن گوش که زمینه را برای رشد عوامل ویروسی و باکتریایی آماده می کند.

رطوبت گوش که از علت هاي بروز عفونت گوش است. خشک کردن صحیح و با احتیاط گوش ها پس از ورود آب در مواقعی مانند پس از استحمام و یا آب تنی و حذف عوامل و بیماری های زمینه ای و مستعد کننده می تواند به پیشگیری از بروز و یا تکرار عفونت گوش در سگ کمک نماید.


گزارش از نازنین جلالی مقدم دانشجوي دكتري دامپزشكي ‘کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش کلینیک اگزوتیک وپرندگان و درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.