بیمارستان دامپزشکی درین

ترشحات و تنگی نفس گربه

ترشحات و تنگی نفس گربه

ترشحات و تنگی نفس گربه خیابانی

در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ایی بودیم که برای بررسی مشکل ترشحات و تنگی نفس گربه به بیمارستان دامپزشکی آورده شده بود. گزارش زیر توسط آیدا جهان آرای که به عنوان کارآموز با بیمارستان دامپزشکی درین همکاری دارد تهیه و ارسال گردیده و در آن شرح حال و روند رسیدگی و درمان بیمار توضیح داده شده است که در ادامه تقدیم علاقه مندان می گردد.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی، بخش داخلی بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی 

مشخصات بیمار:
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: DSH
  • جنسیت: –
  • نام: معین
  • وزن: –
  • سن: –
  • دما: –
  • وضعیت: عقیم نشده
علت مراجعه:

گربه‌ای هست که توی حیاط خانه میمونه و واکسن نزده. حدوداً سه الی چهار ساله هست و مدتیه که ترشحات خیلی زیادی از بینی داره و میزان بزاق هم زیاد شده. کیس به شدت بیحاله و وزن هم کم کرده‌. صبح یک مقدار غذا خورده بود. بعضی اوقات هم دچار تنگی نفس و صدای خس خس در ناحیه‌ی سینه‌است.

معاینه :

در معاینه کیس توسط پزشک معالج، حیوان به شدت دهیدراته بود.

حدس ‌های دکتر روی بیماری دهان و دندان و احتمالاً بیماری‌های کلیوی و کبدی و کم خونی بود.

علاوه بر اینکه چون توی حیاط خونه بوده تغذیه‌ی مناسبی نداشته است.

با رضایت صاحب کیس تصمیم گرفته شد که آزمایش بیوشیمیایی کامل و CBC گرفته شود اما کیس دچار کم‌خونی شدید بود و امکان گرفتن آزمایش بیوشیمیایی کامل وجود نداشت، به همین دلیل ناچارا عکس رادیولوژی و سونوگرافی گرفته شد.

تشخیص:

در جواب آزمایش مشخص شد که دو تا تیر ساچمه‌ای به ضخامت نیم سانتی متر یکی توی ناحیه‌ی گردن و یکی در دستش وجود داره.

همچنین کمخونی شدید تایید شد. به گونه‌ای که هماتوکریت ۱۳ است (عدد زیر ۱۹ نیازمند انتقال خون است) اما چون این شرایط نسبتاً stable شده است.

دکتر فرمودند فعلاً درمان حمایتی را پیش می بریم و حدود پنج روز سرم تراپی انجام شود و آنتی بیوتیک بگیرد و بعد برای انتقال خون اقدام شود.

همچنین درگیری کبد و کلیه هم وجود داشت اما چون آزمایشی گرفته نشده بود نمی توان میزان دقیق آسیب و درگیری به کبد و کلیه را متوجه شد.

درمان :

کیس بستری شد تا کامل تحت مراقبت قرار گیرد.

ترشحات و تنگی نفس گربه

ترشحات و تنگی نفس گربه

ترشحات و تنگی نفس گربه

ترشحات و تنگی نفس گربه

 

 

نگهداری از حیوانات خانگی

علاقمندان به حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند صرف علاقه بدون مسئولیت پذیری ، دلیل نگهداری حیوانات نمی باشد، زیرا حیوانات بعنوان یک موجود زنده نیاز به امکانات و شرایط مناسب برای زیستن دارند و علاوه بر علاقه، مسئولیت پذیری صاحب حیوان خانگی در فراهم کردن این امکانات همراه با رسیدگی و معاینات دوره ای و مرتب لازمه نگهداری از حیوانات خانگی است.

بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز درمانی مجهز با امکانات تخصصی و حرفه ای و با حضور کادر کارآزموده و متخصصان رشته های مختلف دامپزشکی، بصورت شبانه روزی آمادگی دارد تا بخش مهم مسئولیت صاحبان حیوانات در مقابل سلامتی و چکاپ این موجودات نازنین را پاسخگو باشد.

از ابتدائی ترین خدمات همچون صدور شناسنامه و گواهی سلامت و گواهی خروج از کشور و معاینه و تشخیص بیماری تا انجام امور اورژانس و ارائه خدمات شبانه روزی دامپزشکی همراه با امکانات بخش جراحی و سرم تراپی آمادگی انجام کلیه امور درمانی وتزریقات و اقدامات فوری در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم شده است.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.