بیمارستان دامپزشکی درین

بیماری پانکراتیت سگ ها

بیماری پانکراتیت سگ ها

بیماری پانکراتیت سگ ها : علائم، علل و مراقبت ها

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی بیماری پانکراتیت سگ ها پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

اگر شما نیز صاحب یک سگ هستید، می دانید که حفظ سلامت سگ تان چقدر مهم است. سگ ها نیز مانند انسان ها مستعد ابتلا به بیماری ها و شرایط مختلفی هستند که می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. یکی از بیماری های شایعی که در سگ ها ایجاد می شود پانکراتیت است.

همانطور که می توانید از روی نام این بیماری حدس بزنید، این بیماری بر پانکراس سگ شما تأثیر می گذارد و می تواند زندگی او را تهدید کند. به همین دلیل، ضروری است که در مورد علائم و علل این بیماری و همچنین نحوه مراقبت از سگ خود در صورت ابتلا به پانکراتیت بیشتر بدانید.

پانکراتیت چیست؟

هر سگی در حفره شکمی خود یک پانکراس دارد که آنزیم هایی تولید می کند که به او اجازه هضم غذا را می دهد. با این حال، پانکراس سگ شما ممکن است ملتهب شود و این به این معنی است که حیوان از پانکراتیت رنج می برد.

وقتی سگی پانکراتیت دارد، لوزالمعده او آنطور که باید عمل نمی کند، بنابراین به جای اینکه آنزیم های گوارشی به روده کوچک برسند، در داخل پانکراس فعال می شوند که هم به پانکراس و هم به اندام های اطراف آن آسیب می رساند و می تواند باعث درد زیادی در دوست پشمالوی شما شود.

این بیماری در سگ ها شایع است، بنابراین هر سگ سان بدون توجه به نژاد، سن و جنسش مستعد ابتلا به این بیماری است.

دو نوع پانکراتیت وجود دارد:
  • حاد: این نوع پانکراتیت به طور ناگهانی و بدون هیچ نشانه قبلی از مشکل شروع می شود. اگر التهاب داخل سگ شما گسترش یابد، می تواند کشنده باشد، به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که علائم این بیماری را بشناسید و در صورت مشاهده آنها به سرعت واکنش نشان دهید.
  • مزمن: این نوع پانکراتیت برای مدت طولانی ادامه دارد و در بیشتر مواقع سگ شما علائمی را نشان نمی دهد تا زمانی که این بیماری آسیب خود را وارد کرده باشد.

هر دو نوع پانکراتیت برای سگ شما دردناک هستند و می توانند از خفیف تا شدید متفاوت باشند.

 

علائم پانکراتیت چیست؟

علائم مختلفی وجود دارد که نشان می دهد سگ شما از پانکراتیت رنج می برد، اگرچه برخی از آنها شبیه بیماری های دیگر هستند، که ممکن است تشخیص اینکه آیا سگ شما پانکراتیت دارد یا خیر.

علائمی که سگ شما در صورت ابتلا به این بیماری می تواند تجربه کند عبارتند از:
  • استفراغ مکرر
  • خمیده به عقب
  • کم آبی بدن
  • تب
  • درد در ناحیه شکم
  • بی حالی
  • ضعف
  • از دست دادن اشتها
  • اسهال
  • سقوط و شوک احتمالی

در حالی که تنها یکی از این نشانه‌ها می‌تواند مشکلات سلامتی متعددی را نشان دهد، اما به یاد داشته باشید که یک احتمال این است که سگ شما ممکن است پانکراتیت داشته باشد. بنابراین همیشه باید سگ خود را نزد دامپزشک ببرید، او آزمایش های لازم را انجام می دهد تا متوجه شود آیا سگ شما به این بیماری مبتلا است یا خیر و نحوه درمان آن را به شما آموزش می دهد.

 

علل پانکراتیت چیست؟

یک چیز عجیب در مورد پانکراتیت این است که اغلب اوقات، دامپزشکان علت پانکراتیت در سگ ها را نمی دانند.

با این حال، برخی از علل خاص بر لوزالمعده تأثیر می گذارد و بنابراین ممکن است منجر به پانکراتیت شود، از جمله:

  • یک رژیم غذایی پرچرب
  • خوردن غذای انسان
  • مشکلات چاقی
  • کم کاری تیروئید
  • دیابت شیرین
  • استعدادهای ژنتیکی

 

چگونه از سگ مبتلا به پانکراتیت مراقبت کنیم؟

اگر سگ شما از پانکراتیت رنج می برد، باید بلافاصله دامپزشک خود را در جریان بگذارید و درمان را شروع کنید. درمان سگ شما معمولاً به شدت علائمی که در سگ شما ظاهر شده است، بستگی دارد.

 

بیماری پانکراتیت سگ ها

سوالات متداول (سؤالات متداول)

کدام نژاد سگ مستعد پانکراتیت است؟

پانکراتیت وضعیتی است که می تواند سگ ها را از همه نژادها درگیر کند. با این حال، برخی از نژادها نسبت به سایرین بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند، از جمله:

  • اشناوزر مینیاتوری
  • کوکر اسپانیل
  • پودل های مینیاتوری

همچنین، سگ‌های مسن‌تر، سگ‌های دارای اضافه وزن و سگ‌هایی که قبلاً سابقه بیماری و شرایط سلامتی داشته‌اند، معمولاً احتمال بیشتری برای ابتلا به پانکراتیت دارند.

آیا پانکراتیت برای سگ شما دردناک است؟

پانکراتیت یک بیماری بسیار دردناک برای سگ است . این عارضه به خودی خود باعث درد در شکم سگ شما می شود، اما با توجه به علائم دیگری که به دنبال این شرایط ایجاد می شود، سگ شما درد بیشتری خواهد داشت. پانکراتیت معمولاً باعث استفراغ، اسهال و ضعف کلی در سگ شما می شود که منجر به درد در کل بدن او می شود.

سگ های مبتلا به پانکراتیت چه نوع پیش آگهی دارند؟

پیش آگهی سگی که از پانکراتیت رنج می برد به شدت بیماری بستگی دارد. در بیشتر مواقع، اگر وضعیت خفیف باشد، سگ شما به راحتی می تواند بهبود یابد. با این حال، هنگامی که وضعیت شدید باشد، سگ شما ممکن است نتواند به طور کامل بهبود یابد.

آیا راهی برای پیشگیری از پانکراتیت در سگ ها وجود دارد؟

در حالی که اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال پانکراتیت در سگ خود انجام دهید، هیچ راهی برای جلوگیری از ایجاد این وضعیت به طور کامل وجود ندارد.

یک رژیم غذایی کم چرب و مکمل های غذایی می تواند به سگ شما کمک کند و احتمال این مشکل سلامتی را کاهش دهد. همچنین، بهتر است سگ خود را فعال نگه دارید و از اضافه وزن آن جلوگیری کنید زیرا کیس های دارای اضافه وزن شانس بیشتری برای ابتلا به پانکراتیت دارند.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که از دادن غذای انسان به دوست پشمالوی خود خودداری کنید. به جای غذاهای تصادفی، به سگ خود غذای سگ باکیفیت با مواد مغذی کافی و مناسب برای دوست پشمالوی خود بدهید.

آیا بعد از پانکراتیت مشکلات طولانی مدت وجود دارد؟

بیشتر اوقات، سگ ها پس از پانکراتیت هیچ مشکل طولانی مدتی ندارند. با این حال، اگر سگ شما پانکراتیت شدید داشته باشد، ممکن است مشکلات سلامتی طولانی مدت زیر را تجربه کند:

  • دیابت شیرین
  • عدم هضم مناسب
  • چسبندگی های دردناک احتمالی بین اندام های شکمی

البته، این مشکلات به سلامت کلی، چابکی و سن سگ شما بستگی دارد. اگر سگ شما پس از پانکراتیت مشکلات طولانی مدتی را تجربه کرد، بهتر است با دامپزشک خود در مورد درمان مورد نیاز سگ خود صحبت کنید.

کدام غذاها پانکراتیت را در سگ ها بدتر می کنند؟

اگر سگ شما پانکراتیت دارد، باید از دادن غذاهای پرچرب و غذاهای پر کربوهیدرات به او خودداری کنید. همچنین، سگ های مبتلا به پانکراتیت نباید غذای انسان، ضایعات و غذاهای حاوی قند زیاد مصرف کنند.

در حالی که سگ‌ها می‌توانند پروتئین گیاهی مصرف کنند، اما وقتی سگ شما پانکراتیت دارد، بهتر است پروتئین طبیعی از گوشت با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

نتیجه

پانکراتیت یک بیماری شایع در سگ است، به همین دلیل این شما هستید که باید سگ خود را مشاهده کنید و به هر نشانه ای به سرعت واکنش نشان دهید. اگر به موقع اقدام کنید، سگ شما آسیب طولانی مدتی متحمل نمی شود و می توانید به سرعت این بیماری را درمان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری، می توانید به مقاله پانکراتیت در سگ ها مراجعه نمایید

منبع: https://petkeen.com/pancreatitis-in-dogs

بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

هرگز نباید فراموش کرد ، بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران بعنوان یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه مطرح می باشد. و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی در مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار می دهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ “سلامت حیوانات خانگی ” که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم می نمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف از جمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات

در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند.

همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

از آنجائی که بواسطه رشد جامعه شهرنشینی و نگهداری حیوانات خانگی بصورت روز افزون در حال رشد است و متعاقب آن خطر بروز حوادث و اتفاقات برای این موجودات بیش از پیش وجود دارد ایجاد واحدی بعنوان

  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه می باشد ” بیمارستان دامپزشکی ” درین اقدام به راه اندازی بخش ” امداد و فوریتهای دامپزشکی ” و راه اندازی ” کلینیک سیار حیوانات ” یا کلینیک سیار دامپزشکی ” با تهیه و تجهیز ” آمبولانس دامپزشکی ” که در واقع از آن بعنوان ” آمبولانس حیوانات خانگی ” نام برده می شود نموده تا خدمات ” اورژانس و امداد و فوریتهای دامپزشکی ” را بهتر و سریعتر ارائه نماید.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.