بیمارستان دامپزشکی درین

بیماری هرپس ویروس گربه

بیماری هرپس ویروس گربه

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سرپرست گربه ای بودیم که حیوان تحت حمایت خود را برای درمان بیماری هرپس ویروس گربه به بیمارستان آورده بود.

بخش داخلي کلینیک دامپزشکی حیوانات، بيمارستان دامپزشكي شبانه روزی درين

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: dsh
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ۵۰۰گرم

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که سرپرستی گربه ای را بعهد گرفته و حیوان خود را جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده بود.

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، حیوان عطسه میکند، کم اشتها است، ضعف دارد و لاغر است و راه رفتن کیس همراه لرزش و به زمین خوردن می باشد. همچنین به گفته سرپرست حیوان، بچه گربه شیر مادر را بسیار کم دریافت می کرده است.

هشدار! صاحب کیس برای درمان به حیوان استامینوفن داده که این کار بسیار اشتباه است و حتی میتواند منجر به مرگ شود .

معاینه :

به هنگام معاینه حیوان توسط پزشک معالج مشخص شد که حیوان دارای تجمع مدفوع است و مدفوع نکرده و دمای بدن حیوان نیز ۳۸ درجه می باشد.

 

تشخیص:

پس از انجام معاینات اولیه توسط دامپزشک متخصص و بررسی علائم، تشخیص پزشک این بود که حیوان مبتلا به هرپس ویروس است و احتمال پوکی استخوان هم به دلیل رژیم غذایی با فسفر بالا(مرغ) و کلسیم کم وجود دارد. همچنین چشم هم دچار کونژکتیویت ( conjunctivitis) می باشد.

عکس برای اطمینان از نبود پوکی استخوان نوشته شد. همچنین جهت شروع سریع درمان، به حیوان انژیوکت وصل شد و سرم و داروهای لازم به کیس تزریق شد.

پس از انجام معالجات اولیه کیس از بیمارستان مرخص شد و به صاحب کیس توصیه شد که بچه گربه را از دیگر گربه ها دور نگهداری کند چون هیچ کدام واکسینه نشده بودند .

درمان:

پس از انجام معالجات اولیه، جهت درمان به صاحب کیس توصیه های لازم به شرح زیر داده شد :

۱- حیوان به مدت سه روز هر ۱۲ ساعت نیاز به تزریق دارو دارد و بهتر است به بیمارستان مراجعه نماید
۲- قطره چشمی کلرامفنیکل هر ۸ ساعت دو قطره در هر چشم ریخته شود

 

بیماری هرپس ویروس گربه

بیماری هرپس ویروس گربه

گزارش از امین همتی دانشجوی دکتری دامپزشکی کار آموز بخش داخلی کلینیک دامپزشکی حیوانات خانکی بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.