بیمارستان دامپزشکی درین

بازی با گربه

بازی با گربه

بازی با گربه

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی بازی با گربه پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات و پرندگان خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روز ی درین

بازی با گربه

بازی های ده دقیقه ای که می توانید با گربه خود انجام دهید

‎گربه ها عاشق بازی کردن هستند. عاشق این هستند که شما با آن ها بازی کنید!

احتمالا گربه خود را هنگامی که به تنهایی بازی می کند مشاهده کرده اید. اما غریزه شکارچی توسعه یافته آن ها باعث می شود که بازی کردن با دیگران، از تنها بازی کردن برایشان خیلی سرگرم کننده تر باشد.

حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بازی روزانه می تواند نقطه شروع خوبی برای اکثر گربه ها باشد‌.

این بازی های سریع را امتحان کنید و ببینید دوست گربه سان شما چه مقدار بازی کردن را ترجیح می دهد.

بازی رفتن و آوردن:

این بازی فقط برای سگ ها نیست

بر خلاف باور عامه،گربه ها می توانند این بازی را انجام داده و از آن لذت ببرند! اما این بازی با گربه ها متفاوت از زمانی که با سگ ها همین بازی را می کنید به نظر می رسد.

  • -اسباب بازی درست را انتخاب کنید.
  • -می توانید اسباب بازی را در دورترین نقطه اتاق پرت کنید.
  • -برای گربه شما راحت و ایمن است که اسباب بازی را با دهانش حمل کند.

اسباب بازی را پرت کنید و گربه خود را ببینید که می دود تا آن را دنبال کند.

ممکن است از اینکه گربه تان اسباب بازی را نزد شما می آورد تا دوباره آن را پرت کنید شگفت زده شوید!

این رفتار را از طریق نوازش کردن یا غذای تشویقی سالم تقویت کنید تا گربه شما بداند عملکرد خوبی دارد.

اگر گربه تان اسباب بازی را تا انتهای راه برنگرداند، سعی کنید او را تشویق کنید تا اسباب بازی را به نزد شما بیاورد.

زمانی که آن ها هنوز در حال یادگیری این بازی هستند، شما هم کمی ورزش خواهید کرد.

از طریق رفتن و آوردن اسباب بازی و پرتاب دوباره آن برای گربه تان.

بازی با گربه

اسباب بازی های مچاله شده:

لذت کاغذ مچاله

گربه ها عاشق اسباب بازی هایی هستند که صدای خش خش دارند،و نه فقط صدای خش خش اسباب بازی های مرغوب!

یک تکه کاغذ کوچک را مچاله کرده و به آن را روی زمین ضربه بزنید تا گربه تان آن را دنبال کرده، با آن گلاویز شده و در نهایت آن را بگیرد.

حواستان به گربه تان باشد تا مطمئن شوید که کاغذ را نمی جود یا قورت نمی دهد. و زمانیکه بازی تان تمام شد کاغذ را دور بیندازید تا خطر ایمنی نداشته باشد.

قایم موشک:

اکتشاف یک ساک دستی کاغذی

یک ساک دستی کاغذی خالی به راحتی می تواند یکی از اسباب بازی های مورد علاقه گربه شما بشود.

اگرچه گربه ها به خودی خود به اکتشاف کیف ها معروف هستند، شما میتوانید هر کیف یا ساکی را به یک بازی با گربه تان تبدیل نمایید.

ساک دستی را روی زمین بخوابانید تا گربه تان بتواند کاملا داخل آن برود.

زمانیکه گربه تان داخل ساک است، به ساک ضربه بزنید و آن را بخراشید و همزمان گربه تان با شنیدن صداها از داخل ساک به آن ضربه خواهد زد.

میتوانید به جای ساک کاغذی از یک جعبه مقوایی استفاده کنید

این راهی عالی است تا به بازیافتی های خود مقصود دیگری ببخشید!

بازی با گربه

Bengal Cat playing with Stick, on white Background

دنبال کردن نور،گرفتن اسباب بازی

گربه ها عاشق دنبال کردن نورغیر مستقیم هستند، پس راه های مختلفی را برای انداختن نور برای گربه تان به کمک ساعت، صفحه موبایل یا یک جسم درخشان، امتحان کنید.

نور را روی قسمت های پایینی دیوار، زمین یا سایر سطوح ایمن بیندازید تا گربه تان آن را دنبال کند.

دنبال کردن چیزی شبیه نور که هیچ وقت نمی توان آن را گرفت ممکن است گربه شما را بعد از مدتی سرخورده کند. پس بعد از اینکه مدتی گربه شما این بازی را انجام داد ، به جای نور از یک اسباب بازی که می توان آن را گرفت استفاده کنید تا با گرفتن آن گربه تان احساس پیروزمندی داشته باشد‌.

یادداشتی در مورد ایمنی:

ایده خوبی است که به جای چراغ قوه های لیزری از نورهای غیر مستقیم استفاده کنید.

چرا که چراغ قوه های لیزری ممکن است به چشم گربه تان آسیب برسانند.

زمان استفاده از مانیتور برای گربه ها؟البته!

کودکان نوپا عاشق تبلت هستند و گربه ها نیز همین گونه هستند‌.

امروزه حتی می توانید بازی هایی برای تبلت خود دانلود کنید که با در نظر گرفتن گربه ها طراحی شده اند. این اپلیکیشن ها ماهی های در حال حرکت،موش ها و تصاویر متحرک دیگری را نمایش می دهند.

بازی کردن با تبلت اگرچه برای گربه تان یک ورزش درست و حسابی محسوب نمی شود،اما کنجکاوی گربه شما را تحریک می کند.

گربه شما ممکن است از تنهایی بازی کردن راضی باشد،اما هیچ چیز بهتر از این نیست که زمان باکیفیتی برای بازی با والد حیوان خانگی دوست داشتنی خود داشته باشد.

بازی با شما به گربه تان این فرصت را می دهد که ورزش کند. غریزه شکارچی خود را در آغوش بکشد و از برانگیخته شدن حواس خود- که گربه ها میل زیادی به آن دارند- لذت ببرد.

این ها همه بخشی از اهمیت دادن به آن ها و فراهم کردن یک زندگی شاد و سالم برای آن ها می باشد.

 

گردآورنده: گزارش توسط گزارش توسط پریا احمدی ترجمه و برای بیمارستان دامپزشکی درین تهیه و تنظیم شده است.


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه میباشد و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار میدهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ سلامت حیوانات خانگی که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم مینمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند.

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صا حبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کنندگان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران میباشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.