بیمارستان دامپزشکی درین

انواع آلرژی در سگ ها

انواع آلرژی در سگ ها

انواع آلرژی در سگ ها

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی انواع آلرژی در سگ ها پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

انواع آلرژی در سگ ها

۱.آلرژی ناشی از حیوانات موذی:

بیشتر مواقع الرژی سگها رابطه مستقیم با خراشیدگی توسط کنه و سایر حشرات موذی می باشد .

کنترل کنه ها در محیط حیوان یکی از مهمترین مسایل برای جلوگیری از بیماری میباشد .

شاید استفاده از قلاده های ضد کنه و پودرها مخصوص کمک شایانی در این مورد انجام دهد دامپزشکان اصولا دارویی برای کشتن این انگلها و یا نابودی چرخه زندگی آنها تجویز می کنند.

یک نکته برای دارندگان گربه بعضی از این گونه داروها فقط برای سگ میباشد و در گربه منع مصرف دارد .

۲.آلرژی های تنفسی :

این الرژی زمانی رخ میدهد که فصل گرده افشانی درختها و گلها و سایر گیاهان و یا خانه های پر گرد و غبار و یا کپک های قارچی که این نوع آلرژی بیشتر بنا به دلایل ژنتیکی رخ میدهد

۳.آلرژی تماسی:

این نوع آلرژی زمانی رخ می دهد که سگ تماس فیزیکی با جسمی داشته باشد که و غالب موارد قسمت های کم مو و یا بدون مو در گیر خواهند شد، مانند:

  • صابون
  • حشره کشها پشم نایلونی فرش
  • رنگ
  • نگهدارنده های چوب
  • پیچک
  • چوب بلوط
  • سم
  • مواد پاک کننده و ضد عفونی کننده
  • وایتکس
  • چمن
  • مواد بعضی مواد شوینده

۴.آلرژی غذایی:

آلرژی غذایی از یک واکنش غیر عادی ایمنی بدن به محتویات درون غذای حیوان به وجود میآید .

آلرژی غذایی معمولا به صورت ناراحتی های پوستی یا آشفتگی در روده و معده بروز خواهد کرد .

یک آلرژی شدید غذایی باید پروتئین شکسته شده ای وجود داشته باشد که سیستم ایمنی نتواند آنرا بشناسد . به طور کلی عطریات و ادویه جات مانند زردچوبه- دارچین- فلفل- زنجبیل – زعفران و… و سیر و پیاز برای حیوانات حتی به مقدار کم آسیب زا می باشد و منع مصرف دارد

گزارش توسط محمد مهدی قنادها برای بیمارستان دامپزشکی درین تهیه شده است

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.