بیمارستان دامپزشکی درین

آبسه های زیر جلدی گربه ها

آبسه های زیر جلدی گربه ها

آبسه های زیر جلدی گربه ها

عارضه آبسه های زیر جلدی ، در سگ‌ها غیر معمول است ولی جزء شایع‌ترین بیماری‌های پوستی گربه‌ها است.

در سگ‌ها آبسه‌های زیرجلدی معمولا به دلیل زخم ناشی از گاز گرفتن، آبسه دندان، یا اجسام خارجی رخ می‌دهند.

در گربه‌ها عامل باکتریایی به دنبال جنگ و ستیز گربه‌ها و درنتیجه گازگرفتگی و خراشیدگی‌های ایجاد شده از پنجه و دندان به زیر پوست وارد می‌شود.

زخم حاصله به دلیل کوچکی به سرعت بسته می‌شود و بدین ترتیب عفونت موضعی طی ۲ تا ۴ روز گسترش می‌یابد.

پاستورلا مولتوسیدا شایع‌ترین ارگانیسم جدا شده از زخم ناشی از گازگرفتگی در سگ و گربه است.

درمان:

در صورت عدم درمان این عارضه، ممکن است آبسه‌ها پاره شده پس از خروج ترشحات، در عرض ۲ تا ۳ هفته، بهبودی حاصل شود.

بهترین روش درمانی، خارج ساختن ترشحات به روش جراحی و شستشوی موضع آبسه با محلول‌های آب اکسیژنه یا بتادین است.

همچنین لازم است پنی سیلین سیستمیک به مقدار ۴۰ تا ۶۰ هزار واحد حداکثر به مدت ۵ تا ۷ روز تجویز شود.

گروه آنتی‌بیوتیک‌های پنی سیلین (پنی‌سیلین، آموکسی سیلین و کوآموکسی‌کلاو) به خوبی علیه ارگانیسم‌های دهان گربه‌ها ( شامل: پاستورلا مولتوسیدا، باسیل‌های فوزیفورم، استرپتوکوک بتاهمولیتیک و باکتروئیدس) موثرند.

اخته کردن گربه‌های نر به دلیل کاهش تدریجی یا سریع رفتار ستیزه‌جویانه، روش پیشگیری موثری است.

عود مجدد بیماری:

عود مجدد پس از درمان اولیه، مهم‌ترین مسأله در آبسه‌های زیرجلدی است که ممکن است به دلایل زیر بروز کند:

•ضعف ایمنی در اثر آلودگی گربه‌ به عوامل عفونی ویروس لوسمی گربه‌ها و ویروس نقص ایمنی گربه‌ها

•ابتلا به بیماری‌های قارچی اکتینومایکوز و نوکاردیوز

•آلودگی به باکتری یرسینیا

•آلودگی به مایکوباکتریوم‌ها

•وجود جسم خارجی در محل آبسه

•استئومیلیت استخوان ‌های زیر یا اطراف آبسه

آبسه های زیر جلدی گربه ها

تهیه شده توسط رومینا شهیدی دانشگاه آزاد کرج

نگهداری از حیوانات خانگی

علاقمندان به حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند صرف علاقه بدون مسئولیت پذیری ، دلیل نگهداری حیوانات نمی باشد، زیرا حیوانات بعنوان یک موجود زنده نیاز به امکانات و شرایط مناسب برای زیستن دارند و علاوه بر علاقه، مسئولیت پذیری صاحب حیوان خانگی در فراهم کردن این امکانات همراه با رسیدگی و معاینات دوره ای و مرتب لازمه نگهداری از حیوانات خانگی است.

بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز درمانی مجهز با امکانات تخصصی و حرفه ای و با حضور کادر کارآزموده و متحصصان رشته های مختلف دامپزشکی، بصورت شبانه روزی آمادگی دارد تا بخش مهم مسئولیت صاحبان حیوانات در مقابل سلامتی و چکاپ این موجودات نازنین را پاسخگو باشد. از ابتدائی ترین خدمات همچون صدور شناسنامه و گواهی سلامت و گواهی خروج از کشور و معاینه و تشخیص بیماری تا انجام امور اورژانس و ارائه خدمات شبانه روزی دامپزشکی همراه با امکانات بخش جراحی و سرم تراپی آمادگی انجام کلیه امور درمانی وتزریقات و اقدامات فوری در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم شده است.

ضمن آنکه بخش بستری و نگهداری حیوانات این فرصت را فراهم نموده تا حیوان بیمار در محلی امن و تحت نظر کادر درمان مراقبت و نگهداری شود. امکاناتی مانند رادیولوژی و سونوگرافی حیوانات همراه با انجام آزمایشات دامپزشکی و داروخانه دامپزشکی و وجود فروشگاه و پت شاپ، به همراه بخش اصلاح و آرایش و شستشوی حیوانات خانگی و سایر امکانات بیمارستان دامپزشکی این فرصت را ایجاد کرده تا کلیه نیازهای حیوان را بر آورده نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید انواع البسه و پوشاک، ظروف غذا و خوراک و هر آنچه که حیوان شما نیاز دارد را در بیمارستان دامپزشکی درین فراهم کنید.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.