بیمارستان دامپزشکی درین

گاستریت و انگل در گربه

گاستریت و انگل در گربه

گاستریت و انگل در گربه

بیمارستان دامپزشکی درین با امکان تشخیص و درمان بیماری حیوانات خانگی وامکان بستری حیوان همچنین فراهم بودن فضای پانسیون حیوانات و آمادگی انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در انواع کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات و سایر امکانات به همراه کادر متخصص موجب گردیده این مرکز بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مطرح و زبانزد گردد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان گربه ای بودیم که به علت گاستریت و انگل در گربه به بیمارستان آورده شده بود.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: گربه
  • نژاد: –
  • جنسیت: ماده
  • نام: برفی
  • وزن: ۸۰۰ گرم
  • سن: ۲/۵ ماهه

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل اسهال و بي حالي و استفراغ جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

علت مراجعه:

طبق اظهارات صاحب کیس، به برفي غذاهاي تشويقي مي دهند و الان دچار اسهال و بي حالي و استفراغ شده است. به توصیه پزشک با توجه به سن حیوان مصرف غذاهای تشویقی برایش زود است و در اين سن بهتر است غذاي تشويقي كنسرو باشد.

گاستریت و انگل در گربه

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج با مشاهده علائم، تشخیص پزشک گاستريت و وجود انگل در گربه است زیرا طبق گفته صاحب کیس قرص ضد انگل به گربه در نوبت و زمان مناسبش داده نشده بود.

دارو های تجویزی:

انجام درست پروتکول ضد انگل

امپول متوكلوپراميد

امپول رانيتيدين

شربت مترونيدازول هر ١٢ساعت ٥/.سي سي تا پنج روز

پروتكول ضدانگل:

براي زير ٦ماه: ٣نوبت به فاصله ٢هفته سپس هر ماه يكبار تا ٦ماهگي
سپس هر ٣ماه يكبار تا اخر عمر

گاستریت و انگل در گربه

گاستریت و انگل در گربه

گزارش از فرناز حقيقي دانشجوي دكتري دامپزشكي کار آموز کلینیک دامپزشکی بخش درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.