بیمارستان دامپزشکی درین

کلینیک سرطان و بیماری های خاص حیوانات

کلینیک سرطان و بیماری های خاص حیوانات

حضور متخصصین و اساتید سرطان شناس به منظور سرطان زدائی حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین و ارتقا فعالیتهای بخش سرطان حیوانات خانگی ” CANCER PET” و کلینیک تخصصی پیشگیری و درمان سرطان حیوانات خانگی ، گامی دیگر در راستای ارائه خدمات بهتر و کاملتر به حیوانات خانگی می باشد که به همت مدیریت بیمارستان دامپزشکی درین فراهم گردیده است.

در حال حاضر امکان بستری مناسب برای صاحبان حیوانات و همکاران محترم دامپزشک در سراسر کشور فراهم شده است تا با مساعدت و همیاری همدیگر بیش از پیش به درمان و پیشگیری سرطان حیوانات خانگی بپردازیم.

 

سرطان چیست ؟

سلولها در بدن موجودات زنده منجمله حیوانات خانگی بطور معمول رشد میکنند و سپس تقسیم میشوند و سلولهای فرسوده از بین رفته و سلول جدید جایگزین میشود این پروسه بطور معمول و طبیعی انجام میپذیرد اما گاهی تقسیم سلولی و جایگرینی ، به گونه ای دیگر عمل میکند و تشکیل توده میدهد ، که این اتفاق میتواند در تمام نقاط بدن شروع شود و اگر سیستم ایمنی حیوان متوجه نشود این سلول‌ها می‌توانند رشد کنند و تومور یا غده سرطانی بوجود آورند.

تومورها به دو دسته خوش‌ خیم و بد خیم تقسیم شده اند . تومورهای خوش‌خیم توده‌های سلولی هستند که جابجا نمی شوند و در بدن حیوان پخش نمی‌گردند و قابل درمان هستند. اما تومورها و سلول‌های سرطانی بدخیم ، توسط جریان خون و جریان لنفی در بدن حیوان پخش شده و با گسترش تومورهای سرطانی در نقاط مختلف بدن حیوان او را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند.

توجه !

به منظور پیشگیری و درمان سرطان حیوانات خانگی خود به محض مشاهده علائم زیر به دامپزشک مراجعه نمائید :

علائم سرطان در حیوانات:

۱- مشکل و سختی تنفس
۲- مشکل در دفع ادرار و مدفوع
۳- کم تحرکی و زود خسته شدن
۴- زخمهائی که بهبود نیافته و یا دیر خوب میشوند
۵- خونریزی و ترشحات از بینی و دهان
۶- کاهش سریع وزن و بی اشتهائی
۷- ادرار خونی
۸- بوی نامطبوع و استفراغ مکرر
۹- تورم و برامدگیهای پایدار و بزرگ شونده در سطح پوست
۱۰- سفتی عضلات و لنگش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.